Tribologické vlastnosti při tažení plechů ze slitin hliníku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F09%3A%230001219" target="_blank" >RIV/46747885:24210/09:#0001219 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Tribologické vlastnosti při tažení plechů ze slitin hliníku
Popis výsledku v původním jazyce
Stále zpřísňující se normy na ochranu životního prostředí nutí výrobce automobilů k výrobě vozidel s nižším obsahem škodlivin a exhalací do ovzduší. Nejtěžší část vozidla představuje karosérie, proto snaha po snížení hmotnosti automobilu vede výrobce k nahrazování běžně používaných ocelových materiálů za materiály lehčí např. slitiny hliníku. Výlisky plechů jako dílčí části karosérie jsou vyráběny tažením a použití slitin hliníku sebou přináší některé komplikace spojené s technologií jejich zpracování.V příspěvku jsou hodnoceny tribologické vlastnosti při tažení hliníkových slitin v porovnání s běžnými materiály používanými na výrobu karoserie.
Název v anglickém jazyce
Tribological properties during deep drawing of aluminium alloys sheets
Popis výsledku anglicky
Still more and more strict standards for environmental politics force cars producers to design cars with lower volume of harmful substances and exhalations. The heaviest part of car represents car-body that is why effort to lower overall weight of car makes car producers to replace commonly used steel materials by lightweight materials ? e.g. aluminium. Sheet stampings like part of car-body are produced by drawing technology and using of aluminium alloys bears also some complication joined with technologies of their processing.In paper are evaluated tribological properties by drawing of aluminium alloys in comparison to common materials used for car-body design.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JP - Průmyslové procesy a zpracování
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA101%2F09%2F1996" target="_blank" >GA101/09/1996: Vliv struktury materiálu na tvařitelnost slitin hliníku</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Transactions of the Universities of Košice
ISSN
1335-2334
e-ISSN
—
Svazek periodika
2009
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—