Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tribologické vlastnosti při tažení plechů ze slitin hliníku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F09%3A%230001219" target="_blank" >RIV/46747885:24210/09:#0001219 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Tribologické vlastnosti při tažení plechů ze slitin hliníku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Stále zpřísňující se normy na ochranu životního prostředí nutí výrobce automobilů k výrobě vozidel s nižším obsahem škodlivin a exhalací do ovzduší. Nejtěžší část vozidla představuje karosérie, proto snaha po snížení hmotnosti automobilu vede výrobce k nahrazování běžně používaných ocelových materiálů za materiály lehčí např. slitiny hliníku. Výlisky plechů jako dílčí části karosérie jsou vyráběny tažením a použití slitin hliníku sebou přináší některé komplikace spojené s technologií jejich zpracování.V příspěvku jsou hodnoceny tribologické vlastnosti při tažení hliníkových slitin v porovnání s běžnými materiály používanými na výrobu karoserie.

  • Název v anglickém jazyce

    Tribological properties during deep drawing of aluminium alloys sheets

  • Popis výsledku anglicky

    Still more and more strict standards for environmental politics force cars producers to design cars with lower volume of harmful substances and exhalations. The heaviest part of car represents car-body that is why effort to lower overall weight of car makes car producers to replace commonly used steel materials by lightweight materials ? e.g. aluminium. Sheet stampings like part of car-body are produced by drawing technology and using of aluminium alloys bears also some complication joined with technologies of their processing.In paper are evaluated tribological properties by drawing of aluminium alloys in comparison to common materials used for car-body design.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JP - Průmyslové procesy a zpracování

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA101%2F09%2F1996" target="_blank" >GA101/09/1996: Vliv struktury materiálu na tvařitelnost slitin hliníku</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Transactions of the Universities of Košice

  • ISSN

    1335-2334

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2009

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus