Svařování odlévaných slitin hliníku pro automobilový průmysl
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F08%3A%230000478" target="_blank" >RIV/46747885:24210/08:#0000478 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The welding of casting of the aluminium alloys for automobile industry
Popis výsledku v původním jazyce
This paper focuses on aluminium alloys welding and its usage in the automobile industry. The weldability of aluminium casts is i.a. influenced by the physical, chemical and metallurgical properties. The search part of the paper describes technological influences of the aluminium alloys welding, e.g. on the temperature of the pre-heating process, on the filler material or on the conditions under which defects are created. The experimental part deals with welding of aluminium alloys die-cast material AlSi10Mg. These alloys are suitable for producing structural parts of a car body. The thickness of material used was 15 mm, the method applied was MIG and OK AUTROD 4043 and OK AUTROD 5087 were chosen as the filler materials. For the experiment we used the Migatronic BDH 400/500 PULS (electric current 5 to 500 A) welding equipment, pre-heating temperature of material varied from 100 to 220 °C for various regimes of welding. The macrostructure of the welding materials was continuously checked
Název v anglickém jazyce
The welding of casting of the aluminium alloys for automobile industry
Popis výsledku anglicky
This paper focuses on aluminium alloys welding and its usage in the automobile industry. The weldability of aluminium casts is i.a. influenced by the physical, chemical and metallurgical properties. The search part of the paper describes technological influences of the aluminium alloys welding, e.g. on the temperature of the pre-heating process, on the filler material or on the conditions under which defects are created. The experimental part deals with welding of aluminium alloys die-cast material AlSi10Mg. These alloys are suitable for producing structural parts of a car body. The thickness of material used was 15 mm, the method applied was MIG and OK AUTROD 4043 and OK AUTROD 5087 were chosen as the filler materials. For the experiment we used the Migatronic BDH 400/500 PULS (electric current 5 to 500 A) welding equipment, pre-heating temperature of material varied from 100 to 220 °C for various regimes of welding. The macrostructure of the welding materials was continuously checked
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JP - Průmyslové procesy a zpracování
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MITECH 2008
ISBN
978-80-213-1792-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
ČZU Praha
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
26. 6. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—