Svařování odlévaných slitin hliníku pro automobilový průmysl
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F09%3A%230001175" target="_blank" >RIV/46747885:24210/09:#0001175 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Svařování odlévaných slitin hliníku pro automobilový průmysl
Popis výsledku v původním jazyce
Tento příspěvek je zaměřen na svařování hliníkových slitin a jejich užití v utomobilovém průmyslu. Svařitelnost hliníkových odlitků je ovlivněna především jejich fyzikálními chemickými a metalurgickými vlastnostmi. Výzkumná část příspěvku popisuje technologické vlivy při svařování hliníkových slitin, např. teplotu předehřevu, přídavný material a podmínky, při kterých mohou vznikat defekty. Experimentální část se věnuje svařování vysokotlace odlévaných slitin hliníku AlSi10Mg. Tyto slitiny jsou vhodné pro použití v automobilových karosériích. Tloušťka materiálu byla stanovena na 15mm a zvolená metoda MIG. Jako přídavné materialy byly užity dva dráty OK AUTROD 4043 a OK AUTROD 5087. Experimenty byly vyhotoveny na svářečce Migatronic BDH 400/500 PULS (elektrický proud 5 až 500 A) a teolota předehřevu se měnila od 100 do 220°C. U jednotlivých svarů byla následně vyhodnocena výsledná makrostruktura.
Název v anglickém jazyce
The Welding of Casting of the Aluminium Alloys for Automobile Industry
Popis výsledku anglicky
This paper focuses on aluminium alloys welding and its usage in the automobile industry. The weldability of aluminium casts is i.a. influenced by the physical, chemical and metallurgical properties. The search part of the paper describes technological influences of the aluminium alloys welding, e.g. on the temperature of the pre-heating process, on the filler material or on the conditions under which defects are created. The experimental part deals with welding of aluminium alloys die-cast material AlSi10Mg. These alloys are suitable for producing structural parts of a car body. The thickness of material used was 15 mm, the method applied was MIG and OK AUTROD 4043 and OK AUTROD 5087 were chosen as the filler materials. For the experiment we used the Migatronic BDH 400/500 PULS (electric current 5 to 500 A) welding equipment, pre-heating temperature of material varied from 100 to 220 °C for various regimes of welding. The macrostructure of the welding materials was continuously checked
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JG - Hutnictví, kovové materiály
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XXIX. Dny svařovací techniky
ISBN
978-80-02-02138-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
ESAB Vamberk
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Vamberk
Datum konání akce
26. 5. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—