Strength of adhesive bonding joints for classical and progressive materials used for car-body design
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F10%3A%230001515" target="_blank" >RIV/46747885:24210/10:#0001515 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Strength of adhesive bonding joints for classical and progressive materials used for car-body design
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with the application possibilities of new ? progressive materials in the area of car-body design. By using new materials, where also belong aluminium and its alloys, there is necessity to test use properties of individual adhesive joints, namely under shearing loading and peel test in dependence on adhesive and lubricant used during stamping technological process. Sheet stampings as car-body component parts are produced by drawing and using aluminium alloys means certain problems with regard to their processing technologies and subsequent assembling.To evaluate strength of adhesive bonding joints of sheets from aluminium alloys is necessary to measure reliable data, to verify jointing methods and compare them with steel materials whichare commonly used for car-body design.
Název v anglickém jazyce
Strength of adhesive bonding joints for classical and progressive materials used for car-body design
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the application possibilities of new ? progressive materials in the area of car-body design. By using new materials, where also belong aluminium and its alloys, there is necessity to test use properties of individual adhesive joints, namely under shearing loading and peel test in dependence on adhesive and lubricant used during stamping technological process. Sheet stampings as car-body component parts are produced by drawing and using aluminium alloys means certain problems with regard to their processing technologies and subsequent assembling.To evaluate strength of adhesive bonding joints of sheets from aluminium alloys is necessary to measure reliable data, to verify jointing methods and compare them with steel materials whichare commonly used for car-body design.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JP - Průmyslové procesy a zpracování
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA101%2F09%2F1996" target="_blank" >GA101/09/1996: Vliv struktury materiálu na tvařitelnost slitin hliníku</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
19.th International conference on metallurgy and materials, METAL 2010
ISBN
978-80-87294-17-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
Tanger, spol. s.r.o.
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Rožnov pod Radhoštěm
Datum konání akce
18. 5. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000286658700096