Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Strength of adhesive bonding joints for classical and progressive materials used for car-body design

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F10%3A%230001515" target="_blank" >RIV/46747885:24210/10:#0001515 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Strength of adhesive bonding joints for classical and progressive materials used for car-body design

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the application possibilities of new ? progressive materials in the area of car-body design. By using new materials, where also belong aluminium and its alloys, there is necessity to test use properties of individual adhesive joints, namely under shearing loading and peel test in dependence on adhesive and lubricant used during stamping technological process. Sheet stampings as car-body component parts are produced by drawing and using aluminium alloys means certain problems with regard to their processing technologies and subsequent assembling.To evaluate strength of adhesive bonding joints of sheets from aluminium alloys is necessary to measure reliable data, to verify jointing methods and compare them with steel materials whichare commonly used for car-body design.

  • Název v anglickém jazyce

    Strength of adhesive bonding joints for classical and progressive materials used for car-body design

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the application possibilities of new ? progressive materials in the area of car-body design. By using new materials, where also belong aluminium and its alloys, there is necessity to test use properties of individual adhesive joints, namely under shearing loading and peel test in dependence on adhesive and lubricant used during stamping technological process. Sheet stampings as car-body component parts are produced by drawing and using aluminium alloys means certain problems with regard to their processing technologies and subsequent assembling.To evaluate strength of adhesive bonding joints of sheets from aluminium alloys is necessary to measure reliable data, to verify jointing methods and compare them with steel materials whichare commonly used for car-body design.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JP - Průmyslové procesy a zpracování

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA101%2F09%2F1996" target="_blank" >GA101/09/1996: Vliv struktury materiálu na tvařitelnost slitin hliníku</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    19.th International conference on metallurgy and materials, METAL 2010

  • ISBN

    978-80-87294-17-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Tanger, spol. s.r.o.

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Rožnov pod Radhoštěm

  • Datum konání akce

    18. 5. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000286658700096