INTELLIGENT SCHEDULED MAINTENANCE METHODOLOGY FOR GENERAL AVIATION STRUCTURES BASED ON MSG-3 AND MULTIPLE- CRITERIA DECISION MAKING ANALYSIS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F17%3APU123681" target="_blank" >RIV/00216305:26210/17:PU123681 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
INTELLIGENT SCHEDULED MAINTENANCE METHODOLOGY FOR GENERAL AVIATION STRUCTURES BASED ON MSG-3 AND MULTIPLE- CRITERIA DECISION MAKING ANALYSIS
Popis výsledku v původním jazyce
Aircraft scheduled maintenance requirements are rapidly extending and developing. Scheduled maintenance has to be effective, reliable and economically reasonable. In the field of general aviation and FAR 23/ EASA CS-23 especially, preventive maintenance based on part replacing or repairing is still dominant. DAMAGE TOLERANCE philosophy implementation into an aircraft design influences maintenance procedures, which are adjusted to older SAFE LIFE philosophy. Aircraft manufactures are developing new ways, how to integrate requirements of damage tolerance application into scheduled maintenance procedures. Huge airliners manufactures (FAR 25/ CS-25) are using the ATA MSG-3 intelligent maintenance approach based on inspection. This paper describes development of intelligent scheduled maintenance methodology, utilizing ATA MSG-3 procedures, expert knowledge and multiple criteria decision making.
Název v anglickém jazyce
INTELLIGENT SCHEDULED MAINTENANCE METHODOLOGY FOR GENERAL AVIATION STRUCTURES BASED ON MSG-3 AND MULTIPLE- CRITERIA DECISION MAKING ANALYSIS
Popis výsledku anglicky
Aircraft scheduled maintenance requirements are rapidly extending and developing. Scheduled maintenance has to be effective, reliable and economically reasonable. In the field of general aviation and FAR 23/ EASA CS-23 especially, preventive maintenance based on part replacing or repairing is still dominant. DAMAGE TOLERANCE philosophy implementation into an aircraft design influences maintenance procedures, which are adjusted to older SAFE LIFE philosophy. Aircraft manufactures are developing new ways, how to integrate requirements of damage tolerance application into scheduled maintenance procedures. Huge airliners manufactures (FAR 25/ CS-25) are using the ATA MSG-3 intelligent maintenance approach based on inspection. This paper describes development of intelligent scheduled maintenance methodology, utilizing ATA MSG-3 procedures, expert knowledge and multiple criteria decision making.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE02000032" target="_blank" >TE02000032: Výzkumné centrum pokročilých leteckých konstrukcí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Engineering Mechanics 2017
ISBN
978-80-214-5497-2
ISSN
1805-8248
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
498-501
Název nakladatele
ACAD SCI CZECH REPUBLIC, INST THERMOMECHANICS, DOLEJSKOVA 5, PRAGUE 8, 182 00, CZECH REPUBLIC
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Svratka
Datum konání akce
15. 5. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000411657600114