The Fuel Boost Pump Control Electronics and Pilot Information Cockpit Display’s Development
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27174841%3A_____%2F16%3AN0000010" target="_blank" >RIV/27174841:_____/16:N0000010 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.czaerospace.eu/en/2016-02-56.html" target="_blank" >http://www.czaerospace.eu/en/2016-02-56.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Fuel Boost Pump Control Electronics and Pilot Information Cockpit Display’s Development
Popis výsledku v původním jazyce
This article deals with a brief description of the MOSTA project (Modernization of Small Transport Aircraft, CS-23 category) outputs; the first output is a prototype of fuel pump control electronics (FPC) of the boost fuel pump (BFP), the second one is the Pilot Information System Demonstrator (IPSP). The development of a new generation equipment was invoked by the aircraft producer’s strict requirements for a new design that implements “Damage Tolerance” maintenance philosophy. The ”Damage Tolerance” philosophy increases the operation life of the aircraft and decreases maintenance costs. Both equipment were designed with the goal to reach the “Damage Tolerance” philosophy of maintenance by using of modern components and technologies like brushless electrical motors (BLDC), new long-life capacitors, modern embedded control elements, etc.
Název v anglickém jazyce
The Fuel Boost Pump Control Electronics and Pilot Information Cockpit Display’s Development
Popis výsledku anglicky
This article deals with a brief description of the MOSTA project (Modernization of Small Transport Aircraft, CS-23 category) outputs; the first output is a prototype of fuel pump control electronics (FPC) of the boost fuel pump (BFP), the second one is the Pilot Information System Demonstrator (IPSP). The development of a new generation equipment was invoked by the aircraft producer’s strict requirements for a new design that implements “Damage Tolerance” maintenance philosophy. The ”Damage Tolerance” philosophy increases the operation life of the aircraft and decreases maintenance costs. Both equipment were designed with the goal to reach the “Damage Tolerance” philosophy of maintenance by using of modern components and technologies like brushless electrical motors (BLDC), new long-life capacitors, modern embedded control elements, etc.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FR-TI2%2F557" target="_blank" >FR-TI2/557: Projekt MOSTA - Modernizace malého dopravního letounu za účelem zvýšení efektivnosti a ekonomie jeho provozu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Czech Aerospace Proceedings
ISSN
1211-877x
e-ISSN
—
Svazek periodika
2016
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
32-33
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—