Aerodynamic Load Of An Aircraft With A Highly Elastic Wing
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F17%3APU124771" target="_blank" >RIV/00216305:26210/17:PU124771 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ojs.cvut.cz/ojs/index.php/ap/article/view/4085" target="_blank" >https://ojs.cvut.cz/ojs/index.php/ap/article/view/4085</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14311/AP.2017.57.0272" target="_blank" >10.14311/AP.2017.57.0272</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Aerodynamic Load Of An Aircraft With A Highly Elastic Wing
Popis výsledku v původním jazyce
In this article, a method for calculation of air loads of an aircraft with an elastic wing is presented. The method can predict a redistribution of air loads when the elastic wing deforms. Unlike the traditional Euler or Navier-Stokes CFD to FEM coupling, the method uses 3D panel method as a source of aerodynamic data. This makes the calculation feasible on a typical recent workstation. Due to a short computational time and low hardware demands this method is suitable for both the preliminary design stage and the load evaluation stage. A case study is presented. The study compares a glider wing performing a pull maneuver at both rigid and and elastic state. The study indicates a significant redistribution of air load at the elastic case.
Název v anglickém jazyce
Aerodynamic Load Of An Aircraft With A Highly Elastic Wing
Popis výsledku anglicky
In this article, a method for calculation of air loads of an aircraft with an elastic wing is presented. The method can predict a redistribution of air loads when the elastic wing deforms. Unlike the traditional Euler or Navier-Stokes CFD to FEM coupling, the method uses 3D panel method as a source of aerodynamic data. This makes the calculation feasible on a typical recent workstation. Due to a short computational time and low hardware demands this method is suitable for both the preliminary design stage and the load evaluation stage. A case study is presented. The study compares a glider wing performing a pull maneuver at both rigid and and elastic state. The study indicates a significant redistribution of air load at the elastic case.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE02000032" target="_blank" >TE02000032: Výzkumné centrum pokročilých leteckých konstrukcí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Polytechnica (on-line)
ISSN
1210-2709
e-ISSN
1805-2363
Svazek periodika
57
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
272-281
Kód UT WoS článku
000411589500005
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85028929647