Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aerodynamic Load Of An Aircraft With A Highly Elastic Wing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F17%3APU124771" target="_blank" >RIV/00216305:26210/17:PU124771 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ojs.cvut.cz/ojs/index.php/ap/article/view/4085" target="_blank" >https://ojs.cvut.cz/ojs/index.php/ap/article/view/4085</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14311/AP.2017.57.0272" target="_blank" >10.14311/AP.2017.57.0272</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Aerodynamic Load Of An Aircraft With A Highly Elastic Wing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this article, a method for calculation of air loads of an aircraft with an elastic wing is presented. The method can predict a redistribution of air loads when the elastic wing deforms. Unlike the traditional Euler or Navier-Stokes CFD to FEM coupling, the method uses 3D panel method as a source of aerodynamic data. This makes the calculation feasible on a typical recent workstation. Due to a short computational time and low hardware demands this method is suitable for both the preliminary design stage and the load evaluation stage. A case study is presented. The study compares a glider wing performing a pull maneuver at both rigid and and elastic state. The study indicates a significant redistribution of air load at the elastic case.

  • Název v anglickém jazyce

    Aerodynamic Load Of An Aircraft With A Highly Elastic Wing

  • Popis výsledku anglicky

    In this article, a method for calculation of air loads of an aircraft with an elastic wing is presented. The method can predict a redistribution of air loads when the elastic wing deforms. Unlike the traditional Euler or Navier-Stokes CFD to FEM coupling, the method uses 3D panel method as a source of aerodynamic data. This makes the calculation feasible on a typical recent workstation. Due to a short computational time and low hardware demands this method is suitable for both the preliminary design stage and the load evaluation stage. A case study is presented. The study compares a glider wing performing a pull maneuver at both rigid and and elastic state. The study indicates a significant redistribution of air load at the elastic case.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE02000032" target="_blank" >TE02000032: Výzkumné centrum pokročilých leteckých konstrukcí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Polytechnica (on-line)

  • ISSN

    1210-2709

  • e-ISSN

    1805-2363

  • Svazek periodika

    57

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    272-281

  • Kód UT WoS článku

    000411589500005

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85028929647