Modelling the powertrain rubber coupling under dynamic conditions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F17%3APU125633" target="_blank" >RIV/00216305:26210/17:PU125633 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.21595/jve.2017.18077" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21595/jve.2017.18077</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21595/jve.2017.18077" target="_blank" >10.21595/jve.2017.18077</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Modelling the powertrain rubber coupling under dynamic conditions
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents a strategy for computational modelling of elastic rubber couplings under dynamic loading. Methods how to determine static and dynamic characteristics of the elastic coupling based on static and dynamic experimental tests of rubber elements are presented. The nonlinear deformation behaviour, frequency and temperature dependent properties of rubber are considered for computational models. The model is applied to the elastic coupling connecting an in-line six-cylinder natural gas engine and an electrical generator. Loading forces are based on in-cylinder pressure measurement. Experimental verification of the computational model results is carried out by measuring the values on a test engine using the non-contact laser measuring technique.
Název v anglickém jazyce
Modelling the powertrain rubber coupling under dynamic conditions
Popis výsledku anglicky
This paper presents a strategy for computational modelling of elastic rubber couplings under dynamic loading. Methods how to determine static and dynamic characteristics of the elastic coupling based on static and dynamic experimental tests of rubber elements are presented. The nonlinear deformation behaviour, frequency and temperature dependent properties of rubber are considered for computational models. The model is applied to the elastic coupling connecting an in-line six-cylinder natural gas engine and an electrical generator. Loading forces are based on in-cylinder pressure measurement. Experimental verification of the computational model results is carried out by measuring the values on a test engine using the non-contact laser measuring technique.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1202" target="_blank" >LO1202: NETME CENTRE PLUS</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Vibroengineering
ISSN
1392-8716
e-ISSN
—
Svazek periodika
19
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
3710-3719
Kód UT WoS článku
000407687800040
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85027590258