Development of an adaptive top-of-rail friction modification system
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F17%3APU134892" target="_blank" >RIV/00216305:26210/17:PU134892 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Development of an adaptive top-of-rail friction modification system
Popis výsledku v původním jazyce
This work describes a development of a control system for top-of-fail friction modification based on on-board application. This adaptive system is used to evaluate an appropriate application amount and interval according to a position on the track using a GPS data. The parameters take into account actual operating and weather conditions. The main part of the work presents an experimental approach to determine an appropriate TOR FM amount and application intervals depending on operating conditions. Laboratory scale test rigs are used in this study.
Název v anglickém jazyce
Development of an adaptive top-of-rail friction modification system
Popis výsledku anglicky
This work describes a development of a control system for top-of-fail friction modification based on on-board application. This adaptive system is used to evaluate an appropriate application amount and interval according to a position on the track using a GPS data. The parameters take into account actual operating and weather conditions. The main part of the work presents an experimental approach to determine an appropriate TOR FM amount and application intervals depending on operating conditions. Laboratory scale test rigs are used in this study.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA04030528" target="_blank" >TA04030528: Výzkum a vývoj systému pro aktivní řízení adheze v kolejové dopravě.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Institution of Mechanical Engineers - Stephenson Conference: Research for Railways 2017
ISBN
9781510882959
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
325-332
Název nakladatele
Institution of Mechanical Engineers
Místo vydání
London; United States
Místo konání akce
London
Datum konání akce
25. 4. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—