Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F18%3APR32063" target="_blank" >RIV/00216305:26210/18:PR32063 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/vyzkum-produkty-vav" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/vyzkum-produkty-vav</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
AxeDYN
Popis výsledku v původním jazyce
AxeDYN in version 1.0 is a software tool to solve the problems of steady or unsteady lubrication in the thrust bearing of any rotor machine. Software containing two modules: Module 1 is designed to address the steady state of flow in the thrust bearing, including the influence of temperatures, the influence of shear rates on the lubricant properties, the effect of the bearing load variability on the rotor speed. This module is significantly faster than models available in commercial CFD (Computational Fluid Dynamics) systems. Module 2 is designed to address unsteady states of the thrust bearing and includes a specific solution approach to the high solution speed while maintaining sufficient accuracy. The results of this module's solution enable cooperation with commercial multibody systems (MBS). Software allows the study of any geometry of the thrust bearing running surfaces under arbitrary boundary conditions. Preprocessing and postprocessing are performed using the Python based user interface.
Název v anglickém jazyce
AxeDYN
Popis výsledku anglicky
AxeDYN in version 1.0 is a software tool to solve the problems of steady or unsteady lubrication in the thrust bearing of any rotor machine. Software containing two modules: Module 1 is designed to address the steady state of flow in the thrust bearing, including the influence of temperatures, the influence of shear rates on the lubricant properties, the effect of the bearing load variability on the rotor speed. This module is significantly faster than models available in commercial CFD (Computational Fluid Dynamics) systems. Module 2 is designed to address unsteady states of the thrust bearing and includes a specific solution approach to the high solution speed while maintaining sufficient accuracy. The results of this module's solution enable cooperation with commercial multibody systems (MBS). Software allows the study of any geometry of the thrust bearing running surfaces under arbitrary boundary conditions. Preprocessing and postprocessing are performed using the Python based user interface.
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TH03020426" target="_blank" >TH03020426: Zvýšení únosnosti axiálního ložiska</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
AxeDYN 1.0
Technické parametry
Software AxeDYN obsahujícího dva moduly: Modul 1 – řešení ustáleného stavu proudění v axiálním ložisku a zahrnující vliv teplot, vliv smykových rychlostí na vlastností maziva, vliv proměnnosti zatížení ložiska v závislosti na otáčkách rotoru. Tento modul je významněji (řádově) rychlejší než modely dostupné v obecných komerčních CFD systémech. Modul 2 – řešení přechodových dějů rotoru s axiálním ložiskem a zahrnuje specifický přístup řešení zaměřený na vysokou rychlost řešení při dodržení dostačující přesnosti. Výsledky řešení tohoto modulu umožní spolupráci s komerčním multibody systémy Využitím software lze detailně řešit hydrodynamické mazání libovolných axiálních kluzných ložisek rotujících strojů. Výsledky řešení zahrnují: Výsledky integrální povahy (převážně pro ustálené podmínky): průtoky oleje, oteplení olejové vrstvy, ztrátové momenty, maximální tlaky v olejové vrstvě nebo minimální tloušťka mazací vrstvy. Průběhy veličin v závislosti na čase: časová změna průtoků oleje, oteplení olejové vrstvy, ztrátové momenty, maximální tlaky v olejové vrstvě nebo minimální tloušťka mazací vrstvy. Rozložení veličin na povrchy ložiska: tlaky, teploty, rychlosti na povrchu
Ekonomické parametry
Software je nabízen formou prodeje licencí. Cenová politika je formulována tak, aby software mohl zakoupit libovolný zájemce s minimálními finančními náklady. Cena software je stanovena dle zakoupených modulů. Uživatel však není oprávněn software či jeho součásti jakkoliv měnit. Pro komerční využití je třeba se obrátit na autora: doc. Ing. Pavel Novotný, Ph.D. novotny.pa@fme.vutbr.cz tel: +42 054 1142 271
IČO vlastníka výsledku
—
Název vlastníka
Ústav automobilního a dopravního inženýrství