TurboMachinery
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F18%3APR32071" target="_blank" >RIV/00216305:26210/18:PR32071 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/vyzkum-produkty-vav" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/vyzkum-produkty-vav</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
TurboMachinery
Popis výsledku v původním jazyce
TurboMachinery 1.0 is a software tool for solution to rotordynamics of the turbocharger. It is a plugin type software for Multibody System (MBS) software Adams/View version 2018.0.0. SW enables fast and user-friendly creation of computational model of turbocharger rotor. It enables to incorporate different level of details of individual design features. Each part of the turbocharger can be modelled as a rigid body or as a reduced flexible body. Thrust and journal bearings are solved as ideal joints or analytically with formulas derived from the Reynolds equation for infinitely short bearings. The computational model is capable of solution to oil temperature change due to the shear heating effects. The output of the SW is the complex computational model of turbocharger rotordynamics in MBS, which can be further modified by user. Such computational model is perfect for bearing analysis or analysis of NVH effects of turbocharger.
Název v anglickém jazyce
TurboMachinery
Popis výsledku anglicky
TurboMachinery 1.0 is a software tool for solution to rotordynamics of the turbocharger. It is a plugin type software for Multibody System (MBS) software Adams/View version 2018.0.0. SW enables fast and user-friendly creation of computational model of turbocharger rotor. It enables to incorporate different level of details of individual design features. Each part of the turbocharger can be modelled as a rigid body or as a reduced flexible body. Thrust and journal bearings are solved as ideal joints or analytically with formulas derived from the Reynolds equation for infinitely short bearings. The computational model is capable of solution to oil temperature change due to the shear heating effects. The output of the SW is the complex computational model of turbocharger rotordynamics in MBS, which can be further modified by user. Such computational model is perfect for bearing analysis or analysis of NVH effects of turbocharger.
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TJ01000033" target="_blank" >TJ01000033: Vývoj prostředků pro snižování vibrací a hluku turbodmychadel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
TurboMachinery 1.0
Technické parametry
Využitím software je možné rychle a efektivně vytvářet komplexní výpočtové modely rotordynamiky turbodmychadla v MBS. Ty jsou vhodné k analýze ložisek a vibrací a hluku turbodmychadla.
Ekonomické parametry
SW je vytvořený jako plugin pro komerčný MBS Adams/View 2018.0.0 od MSC Software. Software lze šířit zdarma a používat k nekomerčním účelům. Na použití vyžaduje licenci Adams/View. Uživatel však není oprávněn software či jeho součásti, jakkoliv měnit. Pro komerční využití je třeba se obrátit na autora: Ing. Jozef Dlugoš, Ph.D.
IČO vlastníka výsledku
—
Název vlastníka
Ústav automobilního a dopravního inženýrství