Computational Modelling and Measurement of Vibration of Power Train Mountings of a Passenger Car
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F18%3APU128758" target="_blank" >RIV/00216305:26210/18:PU128758 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.jvejournals.com/article/19944" target="_blank" >https://www.jvejournals.com/article/19944</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21595/vp.2018.19944" target="_blank" >10.21595/vp.2018.19944</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Computational Modelling and Measurement of Vibration of Power Train Mountings of a Passenger Car
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents tools for vibration evaluation of power train mounting system of a passenger car to meet demands for passengers comfort. The computational model is based on the Multi-Body System principles and includes submodules as are engine, clutch, gearbox, final drive, drive shafts and rheological models of all power train mountings. Simulation results are validated on account of measurement of power train vibration at different engine load conditions. Both simulation and measurement are carried out at power train of the European B-segment car with an in-line three-cylinder spark-ignition engine and manual gearbox. Presented methodology can bring time and cost savings particularly during mountings design process.
Název v anglickém jazyce
Computational Modelling and Measurement of Vibration of Power Train Mountings of a Passenger Car
Popis výsledku anglicky
The paper presents tools for vibration evaluation of power train mounting system of a passenger car to meet demands for passengers comfort. The computational model is based on the Multi-Body System principles and includes submodules as are engine, clutch, gearbox, final drive, drive shafts and rheological models of all power train mountings. Simulation results are validated on account of measurement of power train vibration at different engine load conditions. Both simulation and measurement are carried out at power train of the European B-segment car with an in-line three-cylinder spark-ignition engine and manual gearbox. Presented methodology can bring time and cost savings particularly during mountings design process.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1202" target="_blank" >LO1202: NETME CENTRE PLUS</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vibroengineering PROCEDIA
ISBN
—
ISSN
2345-0533
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
144-149
Název nakladatele
JVE International
Místo vydání
Kaunas, Lithuania
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
22. 5. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—