Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Computational Modelling and Measurement of Vibration of Power Train Mountings of a Passenger Car

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F18%3APU128758" target="_blank" >RIV/00216305:26210/18:PU128758 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.jvejournals.com/article/19944" target="_blank" >https://www.jvejournals.com/article/19944</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21595/vp.2018.19944" target="_blank" >10.21595/vp.2018.19944</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Computational Modelling and Measurement of Vibration of Power Train Mountings of a Passenger Car

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents tools for vibration evaluation of power train mounting system of a passenger car to meet demands for passengers comfort. The computational model is based on the Multi-Body System principles and includes submodules as are engine, clutch, gearbox, final drive, drive shafts and rheological models of all power train mountings. Simulation results are validated on account of measurement of power train vibration at different engine load conditions. Both simulation and measurement are carried out at power train of the European B-segment car with an in-line three-cylinder spark-ignition engine and manual gearbox. Presented methodology can bring time and cost savings particularly during mountings design process.

  • Název v anglickém jazyce

    Computational Modelling and Measurement of Vibration of Power Train Mountings of a Passenger Car

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents tools for vibration evaluation of power train mounting system of a passenger car to meet demands for passengers comfort. The computational model is based on the Multi-Body System principles and includes submodules as are engine, clutch, gearbox, final drive, drive shafts and rheological models of all power train mountings. Simulation results are validated on account of measurement of power train vibration at different engine load conditions. Both simulation and measurement are carried out at power train of the European B-segment car with an in-line three-cylinder spark-ignition engine and manual gearbox. Presented methodology can bring time and cost savings particularly during mountings design process.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1202" target="_blank" >LO1202: NETME CENTRE PLUS</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vibroengineering PROCEDIA

  • ISBN

  • ISSN

    2345-0533

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    144-149

  • Název nakladatele

    JVE International

  • Místo vydání

    Kaunas, Lithuania

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    22. 5. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku