Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fatigue life analysis of aging aircraft based on previous service usage

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F18%3APU128922" target="_blank" >RIV/00216305:26210/18:PU128922 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.crcpress.com/New-Trends-in-Civil-Aviation-Proceedings-of-the-19th-International-Conference/Socha-Hanakova-Lalis/p/book/9780815376026" target="_blank" >https://www.crcpress.com/New-Trends-in-Civil-Aviation-Proceedings-of-the-19th-International-Conference/Socha-Hanakova-Lalis/p/book/9780815376026</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Fatigue life analysis of aging aircraft based on previous service usage

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper describes the approach for the fatigue evaluation of Aero Ae 45 S aircraft (registration OK-KGB). An analysis was carried out to define the individual fatigue life of this airplane based on its service history. By applying a newly developed flight loading spectrum and airframe full-scale fatigue test results, the original safe-life limit was proposed to be extended from 3000 to 4600 flight hours, which was approved by CAA. The limit extension was supported by eddy current and penetrant inspection programs for the primary fatigue critical area of the lower wing main spar attachment lugs made of L-ROL steel. Inspection intervals were determined using damage tolerance analysis techniques, fracture mechanics, and fatigue crack growth code NASGRO.

  • Název v anglickém jazyce

    Fatigue life analysis of aging aircraft based on previous service usage

  • Popis výsledku anglicky

    This paper describes the approach for the fatigue evaluation of Aero Ae 45 S aircraft (registration OK-KGB). An analysis was carried out to define the individual fatigue life of this airplane based on its service history. By applying a newly developed flight loading spectrum and airframe full-scale fatigue test results, the original safe-life limit was proposed to be extended from 3000 to 4600 flight hours, which was approved by CAA. The limit extension was supported by eddy current and penetrant inspection programs for the primary fatigue critical area of the lower wing main spar attachment lugs made of L-ROL steel. Inspection intervals were determined using damage tolerance analysis techniques, fracture mechanics, and fatigue crack growth code NASGRO.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE02000032" target="_blank" >TE02000032: Výzkumné centrum pokročilých leteckých konstrukcí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    New Trends in Civil Aviation

  • ISBN

    978-0-8153-7602-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    330

  • Strana od-do

    113-118

  • Název nakladatele

    CRC Press/Balkema

  • Místo vydání

    Leiden, The Netherlands

  • Místo konání akce

    Department of Air Transport, Czech Technical Uni

  • Datum konání akce

    7. 12. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku