Fatigue life analysis of aging aircraft based on previous service usage
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F18%3APU128922" target="_blank" >RIV/00216305:26210/18:PU128922 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.crcpress.com/New-Trends-in-Civil-Aviation-Proceedings-of-the-19th-International-Conference/Socha-Hanakova-Lalis/p/book/9780815376026" target="_blank" >https://www.crcpress.com/New-Trends-in-Civil-Aviation-Proceedings-of-the-19th-International-Conference/Socha-Hanakova-Lalis/p/book/9780815376026</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Fatigue life analysis of aging aircraft based on previous service usage
Popis výsledku v původním jazyce
This paper describes the approach for the fatigue evaluation of Aero Ae 45 S aircraft (registration OK-KGB). An analysis was carried out to define the individual fatigue life of this airplane based on its service history. By applying a newly developed flight loading spectrum and airframe full-scale fatigue test results, the original safe-life limit was proposed to be extended from 3000 to 4600 flight hours, which was approved by CAA. The limit extension was supported by eddy current and penetrant inspection programs for the primary fatigue critical area of the lower wing main spar attachment lugs made of L-ROL steel. Inspection intervals were determined using damage tolerance analysis techniques, fracture mechanics, and fatigue crack growth code NASGRO.
Název v anglickém jazyce
Fatigue life analysis of aging aircraft based on previous service usage
Popis výsledku anglicky
This paper describes the approach for the fatigue evaluation of Aero Ae 45 S aircraft (registration OK-KGB). An analysis was carried out to define the individual fatigue life of this airplane based on its service history. By applying a newly developed flight loading spectrum and airframe full-scale fatigue test results, the original safe-life limit was proposed to be extended from 3000 to 4600 flight hours, which was approved by CAA. The limit extension was supported by eddy current and penetrant inspection programs for the primary fatigue critical area of the lower wing main spar attachment lugs made of L-ROL steel. Inspection intervals were determined using damage tolerance analysis techniques, fracture mechanics, and fatigue crack growth code NASGRO.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE02000032" target="_blank" >TE02000032: Výzkumné centrum pokročilých leteckých konstrukcí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
New Trends in Civil Aviation
ISBN
978-0-8153-7602-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
330
Strana od-do
113-118
Název nakladatele
CRC Press/Balkema
Místo vydání
Leiden, The Netherlands
Místo konání akce
Department of Air Transport, Czech Technical Uni
Datum konání akce
7. 12. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—