Crank Train Concept Design of an In-Line Two-Cylinder Range Extender Engine
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F18%3APU129273" target="_blank" >RIV/00216305:26210/18:PU129273 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Crank Train Concept Design of an In-Line Two-Cylinder Range Extender Engine
Popis výsledku v původním jazyce
A range extender engine seems to be the suitable solution to meet future requirements for CO2 emissions of passenger vehicles and simultaneous demands on an electric vehicle operating range, if acceptable weight of a vehicle powertrain should be kept. The paper presents crank train concept design of a spark-ignition in-line two-cylinder range extender engine derived from a three-cylinder engine which is manufactured by the ŠKODA AUTO Company. The motivation for the range extender engine utilization is mentioned as well as power requirements of a drive unit. Special attention is paid to the crank train dynamics and its balancing in particular and six variants of the crank train arrangement are designed and compared by virtue of this criterion.
Název v anglickém jazyce
Crank Train Concept Design of an In-Line Two-Cylinder Range Extender Engine
Popis výsledku anglicky
A range extender engine seems to be the suitable solution to meet future requirements for CO2 emissions of passenger vehicles and simultaneous demands on an electric vehicle operating range, if acceptable weight of a vehicle powertrain should be kept. The paper presents crank train concept design of a spark-ignition in-line two-cylinder range extender engine derived from a three-cylinder engine which is manufactured by the ŠKODA AUTO Company. The motivation for the range extender engine utilization is mentioned as well as power requirements of a drive unit. Special attention is paid to the crank train dynamics and its balancing in particular and six variants of the crank train arrangement are designed and compared by virtue of this criterion.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1202" target="_blank" >LO1202: NETME CENTRE PLUS</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Transport Means 2018 – Proceedings of the 22nd International Scientific Conference
ISBN
—
ISSN
1822-296X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
978-982
Název nakladatele
Kaunas University of Technology
Místo vydání
Kaunas, Lithuania
Místo konání akce
Trakai
Datum konání akce
3. 10. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000576604500175