Crank Train Concept Design and Balancing of an Internal-Combustion Engine for Range Extending of an Electric Vehicle
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F18%3APU129275" target="_blank" >RIV/00216305:26210/18:PU129275 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.jvejournals.com/article/20222" target="_blank" >https://www.jvejournals.com/article/20222</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21595/vp.2018.20222" target="_blank" >10.21595/vp.2018.20222</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Crank Train Concept Design and Balancing of an Internal-Combustion Engine for Range Extending of an Electric Vehicle
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents the motivation for a range extender engine development because in comparison to power train of an electric vehicle equipped only by high-voltage battery, cost and mass saves should be reached depending on required vehicle range. The engine concept is supposed to be based on the cylinder unit of the standard ŠKODA AUTO three-cylinder engine. In order to meet power requirements and demands on costs and simplicity, the in-line two-cylinder layout is chosen for range extender. Six variants of the crank train layout are designed and compared considering mainly their balancing and vibration.
Název v anglickém jazyce
Crank Train Concept Design and Balancing of an Internal-Combustion Engine for Range Extending of an Electric Vehicle
Popis výsledku anglicky
This paper presents the motivation for a range extender engine development because in comparison to power train of an electric vehicle equipped only by high-voltage battery, cost and mass saves should be reached depending on required vehicle range. The engine concept is supposed to be based on the cylinder unit of the standard ŠKODA AUTO three-cylinder engine. In order to meet power requirements and demands on costs and simplicity, the in-line two-cylinder layout is chosen for range extender. Six variants of the crank train layout are designed and compared considering mainly their balancing and vibration.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1202" target="_blank" >LO1202: NETME CENTRE PLUS</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vibroengineering PROCEDIA
ISBN
—
ISSN
2345-0533
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
279-283
Název nakladatele
JVE International
Místo vydání
Kaunas, Lithuania
Místo konání akce
Zittau
Datum konání akce
24. 9. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—