Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Crank Train Concept Design and Balancing of an Internal-Combustion Engine for Range Extending of an Electric Vehicle

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F18%3APU129275" target="_blank" >RIV/00216305:26210/18:PU129275 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.jvejournals.com/article/20222" target="_blank" >https://www.jvejournals.com/article/20222</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21595/vp.2018.20222" target="_blank" >10.21595/vp.2018.20222</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Crank Train Concept Design and Balancing of an Internal-Combustion Engine for Range Extending of an Electric Vehicle

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents the motivation for a range extender engine development because in comparison to power train of an electric vehicle equipped only by high-voltage battery, cost and mass saves should be reached depending on required vehicle range. The engine concept is supposed to be based on the cylinder unit of the standard ŠKODA AUTO three-cylinder engine. In order to meet power requirements and demands on costs and simplicity, the in-line two-cylinder layout is chosen for range extender. Six variants of the crank train layout are designed and compared considering mainly their balancing and vibration.

  • Název v anglickém jazyce

    Crank Train Concept Design and Balancing of an Internal-Combustion Engine for Range Extending of an Electric Vehicle

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents the motivation for a range extender engine development because in comparison to power train of an electric vehicle equipped only by high-voltage battery, cost and mass saves should be reached depending on required vehicle range. The engine concept is supposed to be based on the cylinder unit of the standard ŠKODA AUTO three-cylinder engine. In order to meet power requirements and demands on costs and simplicity, the in-line two-cylinder layout is chosen for range extender. Six variants of the crank train layout are designed and compared considering mainly their balancing and vibration.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1202" target="_blank" >LO1202: NETME CENTRE PLUS</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vibroengineering PROCEDIA

  • ISBN

  • ISSN

    2345-0533

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    279-283

  • Název nakladatele

    JVE International

  • Místo vydání

    Kaunas, Lithuania

  • Místo konání akce

    Zittau

  • Datum konání akce

    24. 9. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku