Initial design of an internal combustion engine for a range extender unit for electric vehicles
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F20%3A00341712" target="_blank" >RIV/68407700:21220/20:00341712 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://stumejournals.com/journals/tm/2020/3/108.full.pdf" target="_blank" >https://stumejournals.com/journals/tm/2020/3/108.full.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Initial design of an internal combustion engine for a range extender unit for electric vehicles
Popis výsledku v původním jazyce
The present paper is focusing on a basic research for an initial design of an internal combustion engine for use in a range extender unit for an electric vehicle. The paper introduces a short description of the power train concept as well some interesting points, problems and challenges during the design process of the internal combustion engine. Some of them are connected with a proper selection of the engine configuration (number of the cylinders, their configuration, etc.), a determination of the engine main parameters (bore and stroke) and how they affect the engine operation and performance. Different parametric models are used and some output results are presented.
Název v anglickém jazyce
Initial design of an internal combustion engine for a range extender unit for electric vehicles
Popis výsledku anglicky
The present paper is focusing on a basic research for an initial design of an internal combustion engine for use in a range extender unit for an electric vehicle. The paper introduces a short description of the power train concept as well some interesting points, problems and challenges during the design process of the internal combustion engine. Some of them are connected with a proper selection of the engine configuration (number of the cylinders, their configuration, etc.), a determination of the engine main parameters (bore and stroke) and how they affect the engine operation and performance. Different parametric models are used and some output results are presented.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Trans Motauto World
ISSN
2367-8399
e-ISSN
2534-8493
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
BG - Bulharská republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
108-111
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—