Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Initial design of an internal combustion engine for a range extender unit for electric vehicles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F20%3A00341712" target="_blank" >RIV/68407700:21220/20:00341712 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://stumejournals.com/journals/tm/2020/3/108.full.pdf" target="_blank" >https://stumejournals.com/journals/tm/2020/3/108.full.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Initial design of an internal combustion engine for a range extender unit for electric vehicles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present paper is focusing on a basic research for an initial design of an internal combustion engine for use in a range extender unit for an electric vehicle. The paper introduces a short description of the power train concept as well some interesting points, problems and challenges during the design process of the internal combustion engine. Some of them are connected with a proper selection of the engine configuration (number of the cylinders, their configuration, etc.), a determination of the engine main parameters (bore and stroke) and how they affect the engine operation and performance. Different parametric models are used and some output results are presented.

  • Název v anglickém jazyce

    Initial design of an internal combustion engine for a range extender unit for electric vehicles

  • Popis výsledku anglicky

    The present paper is focusing on a basic research for an initial design of an internal combustion engine for use in a range extender unit for an electric vehicle. The paper introduces a short description of the power train concept as well some interesting points, problems and challenges during the design process of the internal combustion engine. Some of them are connected with a proper selection of the engine configuration (number of the cylinders, their configuration, etc.), a determination of the engine main parameters (bore and stroke) and how they affect the engine operation and performance. Different parametric models are used and some output results are presented.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Trans Motauto World

  • ISSN

    2367-8399

  • e-ISSN

    2534-8493

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    BG - Bulharská republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    108-111

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus