Preliminary proposal of an internal combustion engine as a range extender
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F17%3A00311588" target="_blank" >RIV/68407700:21220/17:00311588 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://stc.fs.cvut.cz/pdf17/6601.pdf?_=1491773562" target="_blank" >http://stc.fs.cvut.cz/pdf17/6601.pdf?_=1491773562</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Preliminary proposal of an internal combustion engine as a range extender
Popis výsledku v původním jazyce
The current paper focuses on a research for a basic preliminary proposal of an internal combustion engine which will be used as a range extender for an electric vehicle. It presents a basic description of the power train concept and also important points, problems and challenges at the beginning of the engine design process. Some of them are the proper selection of the engine configuration (number of the cylinders, their configuration, type of the cycle, etc.) or determination of the main engine parameters (the diameter of the piston (bore) and its travel distance (stroke) and the connecting rod length) with respect of how they affect the engine cycle, engine operation and engine performance. For this aim different simulation models based on parametric modelling will be used. The engine output parameters will be presented and commented.
Název v anglickém jazyce
Preliminary proposal of an internal combustion engine as a range extender
Popis výsledku anglicky
The current paper focuses on a research for a basic preliminary proposal of an internal combustion engine which will be used as a range extender for an electric vehicle. It presents a basic description of the power train concept and also important points, problems and challenges at the beginning of the engine design process. Some of them are the proper selection of the engine configuration (number of the cylinders, their configuration, type of the cycle, etc.) or determination of the main engine parameters (the diameter of the piston (bore) and its travel distance (stroke) and the connecting rod length) with respect of how they affect the engine cycle, engine operation and engine performance. For this aim different simulation models based on parametric modelling will be used. The engine output parameters will be presented and commented.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Studentská tvůrčí činnost 2017 - sborník konference
ISBN
978-80-01-06143-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Název nakladatele
ČVUT v Praze - Fakulta strojní
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
20. 4. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—