Optimized Driving Cycle Oriented Control for a Highly Turbocharged Gas Engine
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F19%3A00331114" target="_blank" >RIV/68407700:21220/19:00331114 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://hdl.handle.net/10467/81886" target="_blank" >http://hdl.handle.net/10467/81886</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4271/2019-01-0193" target="_blank" >10.4271/2019-01-0193</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Optimized Driving Cycle Oriented Control for a Highly Turbocharged Gas Engine
Popis výsledku v původním jazyce
The article is focused on a 1-D drive dynamic simulation of a highly turbocharged gas engine. A mono fuel CNG engine has been developed as a downsized replacement of the diesel engine for a medium size van. The basic engine parameters optimization is provided in a steady state operation and a control adjustment is applied to a dynamic vehicle model for a transient response improvement in highly dynamic operation modes of the WLTC (world light duty test cycle), selected for investigation. Vehicle simulation model with optimized control system is used for driving cycle fuel consumption and CO2 emissions predictions compared with the basic engine settings.
Název v anglickém jazyce
Optimized Driving Cycle Oriented Control for a Highly Turbocharged Gas Engine
Popis výsledku anglicky
The article is focused on a 1-D drive dynamic simulation of a highly turbocharged gas engine. A mono fuel CNG engine has been developed as a downsized replacement of the diesel engine for a medium size van. The basic engine parameters optimization is provided in a steady state operation and a control adjustment is applied to a dynamic vehicle model for a transient response improvement in highly dynamic operation modes of the WLTC (world light duty test cycle), selected for investigation. Vehicle simulation model with optimized control system is used for driving cycle fuel consumption and CO2 emissions predictions compared with the basic engine settings.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1311" target="_blank" >LO1311: Rozvoj Centra vozidel udržitelné mobility</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
WCX SAE World Congress Experience
ISBN
—
ISSN
0148-7191
e-ISSN
0148-7191
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
SAE International
Místo vydání
Warrendale, PA
Místo konání akce
Detroit
Datum konání akce
9. 4. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—