DEVELOPMENT OF PURE CNG VEHICLE SUPPORTED BY A 1D SIMULATIONS OF DRIVING CYCLE CO2 EMISSIONS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F19%3A00333175" target="_blank" >RIV/68407700:21220/19:00333175 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
DEVELOPMENT OF PURE CNG VEHICLE SUPPORTED BY A 1D SIMULATIONS OF DRIVING CYCLE CO2 EMISSIONS
Popis výsledku v původním jazyce
The article describes a simulation work, carried out within the Horizon 2020 European Research project GasOn. The work was focused on a driving cycle dynamic simulation of a van, driven by a mono fuel CNG highly turbocharged engine. The new engine was developed during the project. The experimental data was used for a calibration of the engine and the vehicle model. The paper describes addressing of possible measures to reduction in CO2 emissions in a driving cycle. Application of optimized engine operation strategies and vehicle adjustments enables achieving of the project target, which was a substantial improvement of the vehicle CO2 emissions in comparison to base Diesel engine.
Název v anglickém jazyce
DEVELOPMENT OF PURE CNG VEHICLE SUPPORTED BY A 1D SIMULATIONS OF DRIVING CYCLE CO2 EMISSIONS
Popis výsledku anglicky
The article describes a simulation work, carried out within the Horizon 2020 European Research project GasOn. The work was focused on a driving cycle dynamic simulation of a van, driven by a mono fuel CNG highly turbocharged engine. The new engine was developed during the project. The experimental data was used for a calibration of the engine and the vehicle model. The paper describes addressing of possible measures to reduction in CO2 emissions in a driving cycle. Application of optimized engine operation strategies and vehicle adjustments enables achieving of the project target, which was a substantial improvement of the vehicle CO2 emissions in comparison to base Diesel engine.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1311" target="_blank" >LO1311: Rozvoj Centra vozidel udržitelné mobility</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the L. International Scientific Conference of Czech and Slovak Universities and Institutions Dealing with Motor Vehicles and Internal Combustion Engines Research - KOKA 2019
ISBN
978-80-7509-668-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
29-38
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Lednice
Datum konání akce
11. 9. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—