Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DEVELOPMENT OF PURE CNG VEHICLE SUPPORTED BY A 1D SIMULATIONS OF DRIVING CYCLE CO2 EMISSIONS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F19%3A00333175" target="_blank" >RIV/68407700:21220/19:00333175 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    DEVELOPMENT OF PURE CNG VEHICLE SUPPORTED BY A 1D SIMULATIONS OF DRIVING CYCLE CO2 EMISSIONS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article describes a simulation work, carried out within the Horizon 2020 European Research project GasOn. The work was focused on a driving cycle dynamic simulation of a van, driven by a mono fuel CNG highly turbocharged engine. The new engine was developed during the project. The experimental data was used for a calibration of the engine and the vehicle model. The paper describes addressing of possible measures to reduction in CO2 emissions in a driving cycle. Application of optimized engine operation strategies and vehicle adjustments enables achieving of the project target, which was a substantial improvement of the vehicle CO2 emissions in comparison to base Diesel engine.

  • Název v anglickém jazyce

    DEVELOPMENT OF PURE CNG VEHICLE SUPPORTED BY A 1D SIMULATIONS OF DRIVING CYCLE CO2 EMISSIONS

  • Popis výsledku anglicky

    The article describes a simulation work, carried out within the Horizon 2020 European Research project GasOn. The work was focused on a driving cycle dynamic simulation of a van, driven by a mono fuel CNG highly turbocharged engine. The new engine was developed during the project. The experimental data was used for a calibration of the engine and the vehicle model. The paper describes addressing of possible measures to reduction in CO2 emissions in a driving cycle. Application of optimized engine operation strategies and vehicle adjustments enables achieving of the project target, which was a substantial improvement of the vehicle CO2 emissions in comparison to base Diesel engine.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1311" target="_blank" >LO1311: Rozvoj Centra vozidel udržitelné mobility</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the L. International Scientific Conference of Czech and Slovak Universities and Institutions Dealing with Motor Vehicles and Internal Combustion Engines Research - KOKA 2019

  • ISBN

    978-80-7509-668-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    29-38

  • Název nakladatele

    Mendelova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Lednice

  • Datum konání akce

    11. 9. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku