Rychlý simulační nástroj pro předpověď chování vozidla v přechodových režimech
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F17%3A00320979" target="_blank" >RIV/68407700:21220/17:00320979 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2017/RIDESIM_COMP.zip" target="_blank" >http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2017/RIDESIM_COMP.zip</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rychlý simulační nástroj pro předpověď chování vozidla v přechodových režimech
Popis výsledku v původním jazyce
Simulační nástroj obsahující všechny jednotlivé knihovny s modely částí hnacího ústrojí včetně modelu spalovacího motoru. Jeho využití výrazně zpřesňuje, oproti dosavadnímu modelu z knihovny „RideSim“, predikci chování přeplňovaného spalovacího motoru v přechodových režimech. Jako celek tedy umožňuje např. simulace jízdní dynamiky vozidla se zahrnutím vlivu nestacionárního nástupu momentu motoru, či simulace spotřeby a emisí CO2 v dynamických jízdních cyklech se zahrnutím vlivu nestacionárního chování přeplňovaného motoru na sledované hodnoty.
Název v anglickém jazyce
Fast simulation tool for the mathematical description of the vehicle behavior in a dynamic driving cycle
Popis výsledku anglicky
A simulation tool containing all of the individual libraries with the drive system parts including the engine model. Its use significantly improves the prediction of the behavior of the turbocharged internal combustion engine in transition modes compared to the current model from the "RideSim" library. As a whole, for example, it is possible to simulate the vehicle's dynamic by including the transient effects on the engine torque, or simulation of fuel consumption and CO2 emissions in dynamic driving cycles, including the effect of the transient regime on the supercharged engine.
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
RIDESIM_COMP
Technické parametry
Vytvořený simulační nástroj představuje účinný prostředek pro matematický popis různě uspořádaných hnacích ústrojí vozidel v různých jízdních režimech. V případě využití modelu motoru ILDB umožňuje zahrnutí přechodových režimů spalovacího motoru v dynamickém jízdním cyklu.
Ekonomické parametry
Modularita simulačního nástroje umožňuje významné zkrácení času v počáteční fázi návrhu řešení hnacího ústrojí vozidla. 500 000,- Kč
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
České vysoké učení technické v Praze