Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Simulation of the Ride for Passenger Car in NEDC and WLTP Driving Cycles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F18%3A00004675" target="_blank" >RIV/46747885:24210/18:00004675 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.engmech.cz/im/proceedings/show/2018" target="_blank" >http://www.engmech.cz/im/proceedings/show/2018</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21495/91-8-113" target="_blank" >10.21495/91-8-113</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Simulation of the Ride for Passenger Car in NEDC and WLTP Driving Cycles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the current regulations on the reduction of passenger cars emissions. It describes a simulation model of a vehicle in Ricardo Ignite software, a comparison of fuel consumption (production CO2) of a conventional vehicle with an internal combustion engine in the NEDC and WLTC driving cycles. The goal was to create a vehicle simulation model and to verify it with measured data. In the future, this simulation model can be used for various optimizations which will reduce vehicle fuel consumption (CO2 production) due to constantly more restrictive limits. At the end of the paper, there is a demonstration of a reduction of CO2 emissions when using the so-called downsizing.

  • Název v anglickém jazyce

    Simulation of the Ride for Passenger Car in NEDC and WLTP Driving Cycles

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the current regulations on the reduction of passenger cars emissions. It describes a simulation model of a vehicle in Ricardo Ignite software, a comparison of fuel consumption (production CO2) of a conventional vehicle with an internal combustion engine in the NEDC and WLTC driving cycles. The goal was to create a vehicle simulation model and to verify it with measured data. In the future, this simulation model can be used for various optimizations which will reduce vehicle fuel consumption (CO2 production) due to constantly more restrictive limits. At the end of the paper, there is a demonstration of a reduction of CO2 emissions when using the so-called downsizing.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    24th International Conference ENGINEERING MECHANICS 2018

  • ISBN

    978-80-86246-91-8

  • ISSN

    1805-8248

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    113-116

  • Název nakladatele

    Institute of Solid Mechanics, Mechatronics and Biomechanics; Brno university of Technology

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Svratka, Czech Republic

  • Datum konání akce

    1. 1. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000465489800028