Simulation of the Ride for Passenger Car in NEDC and WLTP Driving Cycles
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F18%3A00004675" target="_blank" >RIV/46747885:24210/18:00004675 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.engmech.cz/im/proceedings/show/2018" target="_blank" >http://www.engmech.cz/im/proceedings/show/2018</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21495/91-8-113" target="_blank" >10.21495/91-8-113</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Simulation of the Ride for Passenger Car in NEDC and WLTP Driving Cycles
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the current regulations on the reduction of passenger cars emissions. It describes a simulation model of a vehicle in Ricardo Ignite software, a comparison of fuel consumption (production CO2) of a conventional vehicle with an internal combustion engine in the NEDC and WLTC driving cycles. The goal was to create a vehicle simulation model and to verify it with measured data. In the future, this simulation model can be used for various optimizations which will reduce vehicle fuel consumption (CO2 production) due to constantly more restrictive limits. At the end of the paper, there is a demonstration of a reduction of CO2 emissions when using the so-called downsizing.
Název v anglickém jazyce
Simulation of the Ride for Passenger Car in NEDC and WLTP Driving Cycles
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the current regulations on the reduction of passenger cars emissions. It describes a simulation model of a vehicle in Ricardo Ignite software, a comparison of fuel consumption (production CO2) of a conventional vehicle with an internal combustion engine in the NEDC and WLTC driving cycles. The goal was to create a vehicle simulation model and to verify it with measured data. In the future, this simulation model can be used for various optimizations which will reduce vehicle fuel consumption (CO2 production) due to constantly more restrictive limits. At the end of the paper, there is a demonstration of a reduction of CO2 emissions when using the so-called downsizing.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
24th International Conference ENGINEERING MECHANICS 2018
ISBN
978-80-86246-91-8
ISSN
1805-8248
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
113-116
Název nakladatele
Institute of Solid Mechanics, Mechatronics and Biomechanics; Brno university of Technology
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Svratka, Czech Republic
Datum konání akce
1. 1. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000465489800028