Evaluation Tool for Current and Future Powertrains
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F12%3A00202449" target="_blank" >RIV/68407700:21220/12:00202449 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-33738-3_74" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-33738-3_74</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-33738-3_74" target="_blank" >10.1007/978-3-642-33738-3_74</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Evaluation Tool for Current and Future Powertrains
Popis výsledku v původním jazyce
The paper describes a simulation tool for determination of vehicle energy consumption under dynamic conditions, suitable for early stages of design. It describes vehicle dynamics in longitudinal direction and the appropriate efficiencies of engine, transmission and accumulation components (if used). The simulation tool is targeted to the optimization of vehicle powertrains with respect to reducing the vehicle fuel consumption, CO2 production and increasing the overall efficiency of the vehicle. It is also used to evaluate the possible benefits of new powertrain concepts. The objective of this paper is to demonstrate the possibilities of the developed tool on a comparison study of several powertrain layouts.
Název v anglickém jazyce
Evaluation Tool for Current and Future Powertrains
Popis výsledku anglicky
The paper describes a simulation tool for determination of vehicle energy consumption under dynamic conditions, suitable for early stages of design. It describes vehicle dynamics in longitudinal direction and the appropriate efficiencies of engine, transmission and accumulation components (if used). The simulation tool is targeted to the optimization of vehicle powertrains with respect to reducing the vehicle fuel consumption, CO2 production and increasing the overall efficiency of the vehicle. It is also used to evaluate the possible benefits of new powertrain concepts. The objective of this paper is to demonstrate the possibilities of the developed tool on a comparison study of several powertrain layouts.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
FISITA 2012 - Proceedings of the FISITA 2012 World Automotive Congress.
ISBN
978-3-642-33738-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
1807-1821
Název nakladatele
SAE-China; FISITA (Eds.)
Místo vydání
Peking
Místo konání akce
Peking
Datum konání akce
27. 11. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—