Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Model v LabVIEW stanovuje spotřebu hybridního vozidla s palivovým článkem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F10%3A00174736" target="_blank" >RIV/68407700:21220/10:00174736 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Model v LabVIEW stanovuje spotřebu hybridního vozidla s palivovým článkem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Při vývoji vozidel je třeba již v první fázi správně posoudit vlastnosti jejich pohonných řetězců. K tomu se používají zjednodušené matematické modely, které na rozdíl od časově a výpočetně náročných detailních simulačních nástrojů umožňují rychle získatvelmi realistické odhady s omezeným množstvím vstupů. Článek popisuje softwarový nástroj pro rychlé stanovení jízdní spotřeby vozidla v libovolném jízdním cyklu umožňující porovnávat různé konfigurace pohonného uspořádání. Nástroj, který byl vyvinut vevývojovém prostředí LabVIEW společnosti National Instruments, je schopen simulovat účinnost pohonného řetězce vozidla se spalovacími motory na fosilní i obnovitelná paliva, ale také pohonné řetězce s vodíkovým palivovým článkem PEM (Proton Exchange Membrane). Jakákoliv z těchto pohonných jednotek může být simulována i v hybridním uspořádání s možností rekuperace energie při brzdění vozidla.

  • Název v anglickém jazyce

    LabVIEW Based Simulation Tool for Fuel Cell Hybrid Vehicle

  • Popis výsledku anglicky

    The powertrain characteristics should be evaluated during the design phase of the vehicle. This should be done with a simplified simulation tool that can quickly provide approximate results. The article describes a simulation tool for the evaluation of consumption and efficiency of vehicles with various powertrain concepts. The tool was developed in National Instruments LabVIEW. Conventional or hybrid powertrain concepts may be simulated with this tool including PEM (Proton Exchange Membrane) hybrid powertrain. The tool also considers the regeneration of energy during braking in hybrid vehicles.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Automa

  • ISSN

    1210-9592

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus