Model v LabVIEW stanovuje spotřebu hybridního vozidla s palivovým článkem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F10%3A00174736" target="_blank" >RIV/68407700:21220/10:00174736 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Model v LabVIEW stanovuje spotřebu hybridního vozidla s palivovým článkem
Popis výsledku v původním jazyce
Při vývoji vozidel je třeba již v první fázi správně posoudit vlastnosti jejich pohonných řetězců. K tomu se používají zjednodušené matematické modely, které na rozdíl od časově a výpočetně náročných detailních simulačních nástrojů umožňují rychle získatvelmi realistické odhady s omezeným množstvím vstupů. Článek popisuje softwarový nástroj pro rychlé stanovení jízdní spotřeby vozidla v libovolném jízdním cyklu umožňující porovnávat různé konfigurace pohonného uspořádání. Nástroj, který byl vyvinut vevývojovém prostředí LabVIEW společnosti National Instruments, je schopen simulovat účinnost pohonného řetězce vozidla se spalovacími motory na fosilní i obnovitelná paliva, ale také pohonné řetězce s vodíkovým palivovým článkem PEM (Proton Exchange Membrane). Jakákoliv z těchto pohonných jednotek může být simulována i v hybridním uspořádání s možností rekuperace energie při brzdění vozidla.
Název v anglickém jazyce
LabVIEW Based Simulation Tool for Fuel Cell Hybrid Vehicle
Popis výsledku anglicky
The powertrain characteristics should be evaluated during the design phase of the vehicle. This should be done with a simplified simulation tool that can quickly provide approximate results. The article describes a simulation tool for the evaluation of consumption and efficiency of vehicles with various powertrain concepts. The tool was developed in National Instruments LabVIEW. Conventional or hybrid powertrain concepts may be simulated with this tool including PEM (Proton Exchange Membrane) hybrid powertrain. The tool also considers the regeneration of energy during braking in hybrid vehicles.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Automa
ISSN
1210-9592
e-ISSN
—
Svazek periodika
16
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—