*Simulation and Tests of Hybrid Vehicles in Transient Driving Cycles
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F13%3A00209765" target="_blank" >RIV/68407700:21220/13:00209765 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
*Simulation and Tests of Hybrid Vehicles in Transient Driving Cycles
Popis výsledku v původním jazyce
*Sufficient computational power is improving the possibility to accurately represent vehicle powertrain through analytical models and thus efficiently optimize the system and its control logic. This paper introduces simulation results and on-board or test bench measurements of hybrid vehicle powertrain examples. The simulation tool is created in block diagram environment and is based on a library of vehicle components that are mathematically represented by multi body simulation approach. The idea of this article is to experimentally evaluate the state of the art of hybrid vehicles and to show the possibilities in powertrain hybridization through simulation approach.
Název v anglickém jazyce
*Simulation and Tests of Hybrid Vehicles in Transient Driving Cycles
Popis výsledku anglicky
*Sufficient computational power is improving the possibility to accurately represent vehicle powertrain through analytical models and thus efficiently optimize the system and its control logic. This paper introduces simulation results and on-board or test bench measurements of hybrid vehicle powertrain examples. The simulation tool is created in block diagram environment and is based on a library of vehicle components that are mathematically represented by multi body simulation approach. The idea of this article is to experimentally evaluate the state of the art of hybrid vehicles and to show the possibilities in powertrain hybridization through simulation approach.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0125" target="_blank" >ED2.1.00/03.0125: Pořízení technologie pro Centrum vozidel udržitelné mobility</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the XLIV. International Scientific Conference of the Czech and Slovak University Departments and Institutions Dealing with the Research of Internal Combustion Engines ? KOKA 2013
ISBN
978-80-7375-801-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
206-219
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
10. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—