Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

*Simulation of Conventional, Hybrid and Electric Vehicles in Transient Driving Cycles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F14%3A00222435" target="_blank" >RIV/68407700:21220/14:00222435 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    *Simulation of Conventional, Hybrid and Electric Vehicles in Transient Driving Cycles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    *The aim of this paper is to evaluate the energy saving possibilities and limitations through powertrain hybridization using a simulation approach. The state of the art of hybrid vehicles and their control strategies were experimentally evaluated and thetest results will be used to support vehicle energy consumption simulations. Several hybrid vehicles were experimentally evaluated in the facilities of Vehicle Center of Sustainable Mobility. Tests included both, on-board measurements in a normal traffic and test-bench measurements on roller-dyno. The simulations of vehicle energy consumption in a driving cycle are based upon the measurement results. The simulation models are created in block diagram environment and are based on in-house library of vehicle components that are mathematically represented by multi body simulation approach. The simulation results of a hybrid vehicle with power split device in NEDC and ARTEMIS driving cycles is compared to measurement results in order to va

  • Název v anglickém jazyce

    *Simulation of Conventional, Hybrid and Electric Vehicles in Transient Driving Cycles

  • Popis výsledku anglicky

    *The aim of this paper is to evaluate the energy saving possibilities and limitations through powertrain hybridization using a simulation approach. The state of the art of hybrid vehicles and their control strategies were experimentally evaluated and thetest results will be used to support vehicle energy consumption simulations. Several hybrid vehicles were experimentally evaluated in the facilities of Vehicle Center of Sustainable Mobility. Tests included both, on-board measurements in a normal traffic and test-bench measurements on roller-dyno. The simulations of vehicle energy consumption in a driving cycle are based upon the measurement results. The simulation models are created in block diagram environment and are based on in-house library of vehicle components that are mathematically represented by multi body simulation approach. The simulation results of a hybrid vehicle with power split device in NEDC and ARTEMIS driving cycles is compared to measurement results in order to va

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.