Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Software pro výpočty pohonného řetězce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F22%3A00362952" target="_blank" >RIV/68407700:21220/22:00362952 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://control.fs.cvut.cz/cs/projekty/vyzkum-a-vyvoj-vodikoveho-autobusu/" target="_blank" >https://control.fs.cvut.cz/cs/projekty/vyzkum-a-vyvoj-vodikoveho-autobusu/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Software pro výpočty pohonného řetězce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Software pro výpočty pohonného řetězce umožňuje simulovat různé části pohonného řetězce hybridního autobusu, jako např. ztráty v pohonu, vybití akumulátoru, spotřebu vodíku atd. v závislosti na zadaném jízdním cyklu nebo měřené jízdě. Umožňuje tak vyzkoušet různé konfigurace vozidla, např. kapacitu akumulátoru pro zvolenou trasu.

  • Název v anglickém jazyce

    Software for drive train calculations

  • Popis výsledku anglicky

    The powertrain calculation software allows you to simulate different parts of the hybrid bus powertrain, such as drive losses, battery discharge, hydrogen consumption, etc., depending on the specified driving cycle or measured driving. It thus allows you to test different configurations of the vehicle, e.g. battery capacity for the selected route.

Klasifikace

  • Druh

    R - Software

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CK03000028" target="_blank" >CK03000028: Výzkum a vývoj vodíkového autobusu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    jizdní model SOR

  • Technické parametry

    SW v Matlab/Simulink v2022a, dynamická simulace hybridního autobusu Kontaktní osoba pro získání licence k SW: doc. Ing. Martin Novák PhD. email. Martin.Novak@fs.cvut.cz, tel. 2 2435 2575 Výstupy výpočtů jsou: Globálně - Výpočet všech veličin pro zadaný jízdní cyklus (aktuálně SORT2 nebo jízda konstantní rychlostí) Model trakčního motoru - proudy id, iq, momentu a otáček - ztráty v mědi, v železe, mechanické ztráty, celkové ztráty v motoru - účinnost - fázové proudy Frekvenční měnič (použití tohoto podmodelu výrazně zpomaluje celkový model, protože se počítají skutečně generované PWM pulzy pro celý zadaný jízdní cyklus) - ztráty na jednotlivých tranzistorech (zvlášť spínací ztráty při zapínání a vypínání tranzistorů a vo-divostní ztráty) - celkové zapínací, vypínací a vodivostní ztráty v jednotlivých fázích - celkové ztráty měniče Regulace trakčního motoru - hledání optimálního proudu id pro snížení ztrát v motoru pro zadaný moment a rychlost - výpočty proudů id, iq - odbuzovací regulátor - regulátor rychlosti vozidla Převodovka - účinnost - ztráty na převodovce Model pohybu busu - trakční síla - ztráty od aerodynamického odporu, valivého odporu, stoupání - rychlost a poloha vozidla Akumulátor (lze na jednotlivém článku nebo na celém akumulátoru) - stav nabití - odebraná energie - napětí - ztráta na baterii Palivový článek - ztrátový elektrický a tepelný výkon na palivovém článku - proud, napětí a výkon poskytované palivovým článkem - spotřeba vodíku, stav naplněnosti palivových nádrží - model simuluje spotřebu při jízdě, nesimuluje tankování vodíku ani případné úniky - účinnost palivového článku (poměr výstupního elektrického výkonu a chemické energie spotřebo-vaného vodíkového paliva) - celková spotřeba vodíku - elektrická energie spotřebovaná z baterie a z vodíku - vzhledem k opakovanému dobíjení baterie během jízdy může být elektrická energie spotřebovaná z baterie mnohem vyšší než je její kapacita - celkové teplo uvolněné ztrátami z palivového článku - celková energie použitá k dobíjení baterie rekuperací či přebytečným výkonem palivového článku - zbývající kapacita baterie na konci jízdy Řízení mezi akumulátorem a palivovým článkem - požadavky výkonu na jednotlivé části modelu, tj. palivový článek, baterii, systém odvodu tepla. (Rozdělení výkonu požadovaného motorem mezi jednotlivé subsystémy)

  • Ekonomické parametry

    vývojové náklady cca 300 tis. Kč.

  • IČO vlastníka výsledku

    68407700

  • Název vlastníka

    České vysoké učení technické v Praze / FS / ústav přístrojové a řídící techniky