Comparison of different types of powertrain
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F24%3A00379139" target="_blank" >RIV/68407700:21220/24:00379139 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://dspace.cvut.cz/handle/10467/117258" target="_blank" >https://dspace.cvut.cz/handle/10467/117258</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Porovnání různých druhů pohonu
Popis výsledku v původním jazyce
Táto diplomová práca sa venuje porovnaniu rôznych typov pohonov pre osobné automobily. V dnešnej dobe je otázka ekológie v osobnej doprave mimoriadne aktuálna, najmä kvôli klimatickej kríze a potrebe znižovať emisie skleníkových plynov. Hlavným cieľom práce bolo analyzovať spotrebu paliva a emisie CO2 u rôznych pohonov pomocou simulácií na piatich reálnych jazdných cykloch. Medzi skúmané pohony patrili klasický spaľovací motor, paralelný hybridný pohon, sériový hybridný pohon, kombinovaný hybridný pohon a batériový elektromobil. Výsledky ukázali, že hybridizácia pohonov môže výrazne znížiť spotrebu paliva a emisie CO2 v porovnaní s tradičnými spaľovacími motormi. Okrem toho sa preukázalo, že dizajn a parametre komponentov pohonov, ako je výkon elektromotorov, kapacita batérií a návrh prevodoviek, majú veľký vplyv na ich efektivitu a správanie sa na rôznych trasách. Riešenie emisií a udržateľnosť dopravy sú teda kľúčové faktory budúceho vývoja automobilového priemyslu.
Název v anglickém jazyce
Comparison of different types of powertrain
Popis výsledku anglicky
This thesis focuses on comparing different types of powertrains for passenger cars. Nowadays, the issue of ecology in personal transport is extremely relevant, especially due to the climate crisis and the need to reduce greenhouse gas emissions. The main aim of the thesis was to analyze fuel consumption and CO2 emissions of various powertrains using simulations on five real driving cycles. The powertrains studied included a conventional internal combustion engine, parallel hybrid drive, series hybrid drive, combined hybrid drive, and battery electric vehicle. The results showed that hybridization of powertrains can significantly reduce fuel consumption and CO2 emissions compared to traditional internal combustion engines. Additionally, it was demonstrated that the design and parameters of powertrain components, such as the power of electric motors, battery capacity, and transmission design, have a significant impact on their efficiency and behavior on different routes. Addressing emissions and sustainability in transport are therefore key factors for the future development of the automotive industry.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů