Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Drive cycle simulation of light duty mild hybrid vehicles powered by hydrogen engine

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F23%3A00366272" target="_blank" >RIV/68407700:21220/23:00366272 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1016/j.ijhydene.2023.01.137" target="_blank" >https://doi.org/10.1016/j.ijhydene.2023.01.137</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ijhydene.2023.01.137" target="_blank" >10.1016/j.ijhydene.2023.01.137</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Drive cycle simulation of light duty mild hybrid vehicles powered by hydrogen engine

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the ongoing efforts to reduce CO2 and pollutant emissions, hydrogen combustion engine can provide immediately available mature technology for carbon-free transportation. Hydrogen combustion does not produce on-site CO2 emissions, the principal pollutant is NOx (which can be minimized using appropriate combustion control and aftertreatment), and the available ICE technology can be readily modified to accommodate for hydrogen use. The paper provides a prediction of the performance of a hydrogen combustion engine in passenger vehicles, aiming at extending or updating the available research with the current powertrain trends, namely downsizing, turbocharging, and hybridization. Data gathered from a single-cylinder engine fueled by a lean hydrogen mixture are used as input into a mild hybrid vehicle model, which is used for quasi-static drive cycle simulations. The results show NOx emission around the EURO VI limit without the use of any aftertreatment and fuel consumption as low as 1.1 kgH2/100 km in WLTC.

  • Název v anglickém jazyce

    Drive cycle simulation of light duty mild hybrid vehicles powered by hydrogen engine

  • Popis výsledku anglicky

    In the ongoing efforts to reduce CO2 and pollutant emissions, hydrogen combustion engine can provide immediately available mature technology for carbon-free transportation. Hydrogen combustion does not produce on-site CO2 emissions, the principal pollutant is NOx (which can be minimized using appropriate combustion control and aftertreatment), and the available ICE technology can be readily modified to accommodate for hydrogen use. The paper provides a prediction of the performance of a hydrogen combustion engine in passenger vehicles, aiming at extending or updating the available research with the current powertrain trends, namely downsizing, turbocharging, and hybridization. Data gathered from a single-cylinder engine fueled by a lean hydrogen mixture are used as input into a mild hybrid vehicle model, which is used for quasi-static drive cycle simulations. The results show NOx emission around the EURO VI limit without the use of any aftertreatment and fuel consumption as low as 1.1 kgH2/100 km in WLTC.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TN02000054" target="_blank" >TN02000054: Národní centrum kompetence inženýrství pozemních vozidel Josefa Božka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Hydrogen Energy

  • ISSN

    0360-3199

  • e-ISSN

    1879-3487

  • Svazek periodika

    48

  • Číslo periodika v rámci svazku

    44

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    16885-16896

  • Kód UT WoS článku

    000998280800001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85147270560