Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Use of Hydrogen in a Combustion Engine with an Advanced Combustion

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F21%3A00356983" target="_blank" >RIV/68407700:21220/21:00356983 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.46720/F2021-CAF-034" target="_blank" >https://doi.org/10.46720/F2021-CAF-034</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.46720/F2021-CAF-034" target="_blank" >10.46720/F2021-CAF-034</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Use of Hydrogen in a Combustion Engine with an Advanced Combustion

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A hydrogen fueled experimental single cylinder engine with cylinder displacement 375 cm3 was tested in steady state operation on an engine test bed. The engine was operated in a low-temperature combustion mode with a lean mixture with the air excess ratio between 2.6 and 3.0. In this way, the engine was able to operate free of irregular combustion phenomena. At the same time, the engine reaches high thermal efficiency. Molar fraction of NOx below 10 ppm was achieved within the whole range of operational points. Low-temperature combustion therefore shows a potential to comply with contemporary as well as future limits of NOx emission without exhaust gas aftertreatment. Specific emission of CO2 even involving the CO2 inflow into the intake air was lowered by 2 to 3 orders of magnitude compared to state-of-the-art automotive diesel engines. Emissions of other gaseous pollutants as well as the emission of particulate matter were negligible.

  • Název v anglickém jazyce

    Use of Hydrogen in a Combustion Engine with an Advanced Combustion

  • Popis výsledku anglicky

    A hydrogen fueled experimental single cylinder engine with cylinder displacement 375 cm3 was tested in steady state operation on an engine test bed. The engine was operated in a low-temperature combustion mode with a lean mixture with the air excess ratio between 2.6 and 3.0. In this way, the engine was able to operate free of irregular combustion phenomena. At the same time, the engine reaches high thermal efficiency. Molar fraction of NOx below 10 ppm was achieved within the whole range of operational points. Low-temperature combustion therefore shows a potential to comply with contemporary as well as future limits of NOx emission without exhaust gas aftertreatment. Specific emission of CO2 even involving the CO2 inflow into the intake air was lowered by 2 to 3 orders of magnitude compared to state-of-the-art automotive diesel engines. Emissions of other gaseous pollutants as well as the emission of particulate matter were negligible.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TN01000026" target="_blank" >TN01000026: Národní centrum kompetence Josefa Božka pro pozemní dopravní prostředky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the FISITA 2021 World Congress

  • ISBN

    978-1-9160259-2-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1-8

  • Název nakladatele

    FISITA - International Federation of Automotive Engineering Societies

  • Místo vydání

    London

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    14. 9. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku