Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Matematický model jízdy vozidla

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41210%2F09%3A27949" target="_blank" >RIV/60460709:41210/09:27949 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60460709:41310/09:27949

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Matematický model jízdy vozidla

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem článku je navrhnout matematický model jízdy vozidla, který bude schopný nepřímo stanovovat okamžité a kumulované hodnoty produkce emisí a spotřeby paliva. Takto stanovené kumulované hodnoty emisí, resp. spotřeby paliva mohou být zpoplatněny a stimulovat tak řidiče k ohleduplné jízdě k životnímu prostředí. Princip metody je založen na určení průběhu zatížení motoru z rychlosti vozidla, kterému je možné přiřadit produkci emisí a spotřebu paliva z charakteristik motoru. Charakteristiky spotřeby paliva a produkce emisí musejí být stanoveny jako spojité funkce. Matematický model jízdy vozidla je pak použit pro určení průběhu zatížení motoru z rychlosti vozidla.

  • Název v anglickém jazyce

    Mathematic Model of the Vehicle Movement

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this article is to design a mathematic model of the vehicle movement, which will be able indirectly determine the immediate and cumulate value of the production of emissions and the fuel consumption. These determined and cumulated value of emissions or more precisely fuel consumption can be paid for and stimulate the drivers to be considerable to the environment in this way. A principle of the method is based on determination of engine load course that is possible to be assigned to the production of harmful emission and the fuel consumption. Characteristics of the engine?s emissions and the fuel consumption must be known preliminary. The model of the vehicle movement is used to determine the engine load course.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Jemná mechanika a optika

  • ISSN

    0447-6441

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    54

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus