Initial design of an internal combustion engine for a range extender unit for electric vehicles
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F20%3A00341710" target="_blank" >RIV/68407700:21220/20:00341710 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://trans-motauto.com/sbornik/2020.pdf" target="_blank" >https://trans-motauto.com/sbornik/2020.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Initial design of an internal combustion engine for a range extender unit for electric vehicles
Popis výsledku v původním jazyce
The present paper is focusing on a basic research for an initial design of an internal combustion engine for use in a range extender unit for an electric vehicle. The paper introduces a short description of the power train concept as well some interesting points, problems and challenges during the design process of the internal combustion engine. Some of them are connected with a proper selection of the engine configuration (number of the cylinders, their configuration, etc.), a determination of the engine main parameters (bore and stroke) and how they affect the engine operation and performance. Different parametric models are used and some output results are presented.
Název v anglickém jazyce
Initial design of an internal combustion engine for a range extender unit for electric vehicles
Popis výsledku anglicky
The present paper is focusing on a basic research for an initial design of an internal combustion engine for use in a range extender unit for an electric vehicle. The paper introduces a short description of the power train concept as well some interesting points, problems and challenges during the design process of the internal combustion engine. Some of them are connected with a proper selection of the engine configuration (number of the cylinders, their configuration, etc.), a determination of the engine main parameters (bore and stroke) and how they affect the engine operation and performance. Different parametric models are used and some output results are presented.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
trans&MOTAUTO '20 PROCEEDINGS
ISBN
—
ISSN
1313-5031
e-ISSN
2535-0307
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
37-40
Název nakladatele
Scientific-technical union of mechanical engineering
Místo vydání
Sofia
Místo konání akce
Varna
Datum konání akce
22. 6. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—