Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of Tube-Tube Collision Frequency With and Without the Use of Impingement Plate

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F18%3APU130270" target="_blank" >RIV/00216305:26210/18:PU130270 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1115/PVP2018-84729" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1115/PVP2018-84729</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1115/PVP2018-84729" target="_blank" >10.1115/PVP2018-84729</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of Tube-Tube Collision Frequency With and Without the Use of Impingement Plate

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the present work is to carry out the checking of the tube bundle of heat exchanger for the occurrence of tube-tube collision caused by cross-flow vibration with and without the use of impingement plate. This will be achieved using numerical 2D CFD (computational fluid dynamics) analysis. The 2D analysis is done using ANSYS Fluent software. Tube movement in the shell side is provided by UDF (user-defined function) DEFINE_SDOF_PROPERTIES. By determining the stiffness and weight of the tubes, two-way fluid and tube interaction can be achieved. Due to limitations of 2D CFD analysis, only the occurrence of the tube-tube or tube-shell collisions can be observed. Unfortunately, the first collision causes termination of the simulation due to negative volumes in dynamic mesh. Possible solutions to the issue are also discussed in presented paper. The analyzed geometry of the shell side is taken from the Heat Exchanger Tube Vibration Data Bank [2]. This publication collects heat exchanger data for which vibration phenomena have been reported. The above-mentioned geometry is a domain with tube bundle at the shell side under the inlet. In the same domain, both the tie rod and the seal strips and the 45° turn of the partitions are considered.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of Tube-Tube Collision Frequency With and Without the Use of Impingement Plate

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the present work is to carry out the checking of the tube bundle of heat exchanger for the occurrence of tube-tube collision caused by cross-flow vibration with and without the use of impingement plate. This will be achieved using numerical 2D CFD (computational fluid dynamics) analysis. The 2D analysis is done using ANSYS Fluent software. Tube movement in the shell side is provided by UDF (user-defined function) DEFINE_SDOF_PROPERTIES. By determining the stiffness and weight of the tubes, two-way fluid and tube interaction can be achieved. Due to limitations of 2D CFD analysis, only the occurrence of the tube-tube or tube-shell collisions can be observed. Unfortunately, the first collision causes termination of the simulation due to negative volumes in dynamic mesh. Possible solutions to the issue are also discussed in presented paper. The analyzed geometry of the shell side is taken from the Heat Exchanger Tube Vibration Data Bank [2]. This publication collects heat exchanger data for which vibration phenomena have been reported. The above-mentioned geometry is a domain with tube bundle at the shell side under the inlet. In the same domain, both the tie rod and the seal strips and the 45° turn of the partitions are considered.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE02000236" target="_blank" >TE02000236: Centrum kompetence pro energetické využití odpadů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ASME 2018 Pressure Vessels and Piping Conference, Volume 4: Fluid-Structure Interaction

  • ISBN

    978-0-7918-5165-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    15-22

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    neuveden

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    15. 7. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000460997400015