Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Gear Shift Investigation Using Virtual Prototype

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F19%3APU134335" target="_blank" >RIV/00216305:26210/19:PU134335 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-54136-1_43" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-54136-1_43</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-54136-1_43" target="_blank" >10.1007/978-3-030-54136-1_43</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Gear Shift Investigation Using Virtual Prototype

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The presented paper deals with prediction of vibro-acoustic behavior of heavy-duty transmission concept by application of virtual prototype. The methodology was developed by combination of both, numerical and experi-mental approach on single stage gearbox. The results from both approaches were compared to validate computational simulation for the purpose to use numerical model for assembly with higher level of complexity. The whole methodology is applied on heavy-duty transmission concept. For the purpose of easy application to different gearbox concept, the more complex model is written as open code. This enables to include gear shift option tuning, which can significantly affect vehicle comfort. This paper is mainly focused on the investigation of different gear shift process influence on the surface normal velocity which is evaluated on the gearbox housing and is related to the acoustic behaviour. The different com-bination of clutch activation and deactivation profile at different torque is inves-tigated and evaluated by surface normal velocity at most sensitive locations. Based on the results, the multibody model can be used at designing and optimi-zation phase from the vibro-acoustic point of view.

  • Název v anglickém jazyce

    Gear Shift Investigation Using Virtual Prototype

  • Popis výsledku anglicky

    The presented paper deals with prediction of vibro-acoustic behavior of heavy-duty transmission concept by application of virtual prototype. The methodology was developed by combination of both, numerical and experi-mental approach on single stage gearbox. The results from both approaches were compared to validate computational simulation for the purpose to use numerical model for assembly with higher level of complexity. The whole methodology is applied on heavy-duty transmission concept. For the purpose of easy application to different gearbox concept, the more complex model is written as open code. This enables to include gear shift option tuning, which can significantly affect vehicle comfort. This paper is mainly focused on the investigation of different gear shift process influence on the surface normal velocity which is evaluated on the gearbox housing and is related to the acoustic behaviour. The different com-bination of clutch activation and deactivation profile at different torque is inves-tigated and evaluated by surface normal velocity at most sensitive locations. Based on the results, the multibody model can be used at designing and optimi-zation phase from the vibro-acoustic point of view.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Acoustics and Vibration of Mechanical Structures—AVMS 2019

  • ISBN

    978-3-030-54135-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    415-424

  • Název nakladatele

    Springer Science and Business Media Deutschland GmbH

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Temešvár

  • Datum konání akce

    30. 5. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku