Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Gear Shift Simulation by Using Virtual Prototype

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F19%3APU134339" target="_blank" >RIV/00216305:26210/19:PU134339 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21595/vp.2019.21160" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21595/vp.2019.21160</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21595/vp.2019.21160" target="_blank" >10.21595/vp.2019.21160</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Gear Shift Simulation by Using Virtual Prototype

  • Popis výsledku v původním jazyce

    VThe presented paper is focused on the simulation of gear shift and prediction of whole gearbox dynamic behavior during gear shift. For this complex task the methodology for simplified gearbox was developed first. The whole methodology is divided into three different level of numerical model, where each of them was developed and validated by technical experiment. Afterwards the methodology was applied on more complex gearboxes, in presented case the heavy-duty gearbox concept. The virtual prototype was extended by gear shift option. The numerical sensitivity study of different gear shift time, which are simulated by different clutch activation and deactivation, was performed and the surface normal velocity and torque were evaluated and compared. The simulation was performed to find the optimal gear shift progress with minimal affects vehicle comfort. For this purpose, the surface normal velocity is evaluated, which is directly connected to emitted noise of whole gearbox.

  • Název v anglickém jazyce

    Gear Shift Simulation by Using Virtual Prototype

  • Popis výsledku anglicky

    VThe presented paper is focused on the simulation of gear shift and prediction of whole gearbox dynamic behavior during gear shift. For this complex task the methodology for simplified gearbox was developed first. The whole methodology is divided into three different level of numerical model, where each of them was developed and validated by technical experiment. Afterwards the methodology was applied on more complex gearboxes, in presented case the heavy-duty gearbox concept. The virtual prototype was extended by gear shift option. The numerical sensitivity study of different gear shift time, which are simulated by different clutch activation and deactivation, was performed and the surface normal velocity and torque were evaluated and compared. The simulation was performed to find the optimal gear shift progress with minimal affects vehicle comfort. For this purpose, the surface normal velocity is evaluated, which is directly connected to emitted noise of whole gearbox.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vibroengineering PROCEDIA, Vol. 29

  • ISBN

  • ISSN

    2345-0533

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    6-11

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Greater Noida (Delhi), India

  • Datum konání akce

    28. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku