Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Program pro semi-aktivní regulaci MR tlumiče

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F20%3APR33321" target="_blank" >RIV/00216305:26210/20:PR33321 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://intranet.ustavkonstruovani.cz/file-download/get-project-pdf/418" target="_blank" >http://intranet.ustavkonstruovani.cz/file-download/get-project-pdf/418</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Program pro semi-aktivní regulaci MR tlumiče

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Program je určen pro řízení MR tlumiče v zástavbě demonstrátoru vrtění a pro demonstrování jeho přínosu pro podvozek vysokorychlostního vlaku. Program umožnuje přepínat mezi modem passivního tlumiče a dvěma semiaktivními algoritmy: algoritmem Asymetric, který bude sloužit pro natáčení podvozku při průjezdu oblouky, a algoritmem Impulse, který bude sloužit ke zvýšení stability při jízdě pod rovné trati bez negativních vlivů při průjezdu obloukem. Program v reálném čase vyhodnocuje signál ze senzoru zdvihu, který měří natočení „podvozku vlaku“ vůči „skříni“ a podle zvoleného algoritmu nastavuje proud, a tedy míru tlumení tlumiče. Módy lze přepínat pomocí grafického rozhraní programu, kde se mimo jiné zobrazuje aktuální poloha podvozku a aktuální proud procházející cívkou ve tlumiči. Jako platforma pro software byl zvolen systém dSpace a s ním spojené programy ControlDesk a Matlab/Simulink.

  • Název v anglickém jazyce

    Program for semi-active regulation of MR damper

  • Popis výsledku anglicky

    The program is designed to control the MR damper installed on the yawing demonstrator and to demonstrate its benefit to the high-speed train bogie. The program allows to switch between passive damper mode and two semi-active algorithms: the Asymmetric algorithm, which will be used to turning the bogie when passing through curves, and the Impulse algorithm, which will be used to increase stability when driving on a straight track without negative effects when passing through a curve. The program evaluates in real time the signal from the stroke sensor, which measures the rotation of the "train bogie" relative to the "body" and sets the current and thus the damping amount of the damper according to the selected algorithm. The modes can be switched using the graphical interface of the program, which displays, among other things, the current position of the bogie and the current in the damper coil. The dSpace system and the associated ControlDesk and Matlab/Simulink programs were chosen as the platform of the software.

Klasifikace

  • Druh

    R - Software

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FV30310" target="_blank" >FV30310: Vývoj magnetoreologického systému tlumení pro podvozky kolejových vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    SW Demo

  • Technické parametry

    Program je realizován v prostředí Matab/Simulink + ControlDesk Licenční smlouva o využití není dosud uzavřena. Software je využíván na pracovišti řešitele Odpovědná osoba pro licenční jednání: Ivan Mazůrek, Brno, Technická 2, 541143308, mazurek@fme.vutbr.cz

  • Ekonomické parametry

    Náklady na vývoj a testování softweru: 5 000,- Kč

  • IČO vlastníka výsledku

  • Název vlastníka

    ÚK-odbor technické diagnostiky