Program pro semi-aktivní regulaci MR tlumiče
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F20%3APR33321" target="_blank" >RIV/00216305:26210/20:PR33321 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://intranet.ustavkonstruovani.cz/file-download/get-project-pdf/418" target="_blank" >http://intranet.ustavkonstruovani.cz/file-download/get-project-pdf/418</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Program pro semi-aktivní regulaci MR tlumiče
Popis výsledku v původním jazyce
Program je určen pro řízení MR tlumiče v zástavbě demonstrátoru vrtění a pro demonstrování jeho přínosu pro podvozek vysokorychlostního vlaku. Program umožnuje přepínat mezi modem passivního tlumiče a dvěma semiaktivními algoritmy: algoritmem Asymetric, který bude sloužit pro natáčení podvozku při průjezdu oblouky, a algoritmem Impulse, který bude sloužit ke zvýšení stability při jízdě pod rovné trati bez negativních vlivů při průjezdu obloukem. Program v reálném čase vyhodnocuje signál ze senzoru zdvihu, který měří natočení „podvozku vlaku“ vůči „skříni“ a podle zvoleného algoritmu nastavuje proud, a tedy míru tlumení tlumiče. Módy lze přepínat pomocí grafického rozhraní programu, kde se mimo jiné zobrazuje aktuální poloha podvozku a aktuální proud procházející cívkou ve tlumiči. Jako platforma pro software byl zvolen systém dSpace a s ním spojené programy ControlDesk a Matlab/Simulink.
Název v anglickém jazyce
Program for semi-active regulation of MR damper
Popis výsledku anglicky
The program is designed to control the MR damper installed on the yawing demonstrator and to demonstrate its benefit to the high-speed train bogie. The program allows to switch between passive damper mode and two semi-active algorithms: the Asymmetric algorithm, which will be used to turning the bogie when passing through curves, and the Impulse algorithm, which will be used to increase stability when driving on a straight track without negative effects when passing through a curve. The program evaluates in real time the signal from the stroke sensor, which measures the rotation of the "train bogie" relative to the "body" and sets the current and thus the damping amount of the damper according to the selected algorithm. The modes can be switched using the graphical interface of the program, which displays, among other things, the current position of the bogie and the current in the damper coil. The dSpace system and the associated ControlDesk and Matlab/Simulink programs were chosen as the platform of the software.
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FV30310" target="_blank" >FV30310: Vývoj magnetoreologického systému tlumení pro podvozky kolejových vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
SW Demo
Technické parametry
Program je realizován v prostředí Matab/Simulink + ControlDesk Licenční smlouva o využití není dosud uzavřena. Software je využíván na pracovišti řešitele Odpovědná osoba pro licenční jednání: Ivan Mazůrek, Brno, Technická 2, 541143308, mazurek@fme.vutbr.cz
Ekonomické parametry
Náklady na vývoj a testování softweru: 5 000,- Kč
IČO vlastníka výsledku
—
Název vlastníka
ÚK-odbor technické diagnostiky