Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mechatronicaly controlles bogie of high speed train

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F19%3APU137705" target="_blank" >RIV/00216305:26210/19:PU137705 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.icmd2019.cz/" target="_blank" >http://www.icmd2019.cz/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mechatronicaly controlles bogie of high speed train

  • Popis výsledku v původním jazyce

    With the development of high-speed rail, the requirements for control the motion of rail vehicle bogies are increasing. The chassis setting is responsible for the safety and comfort of the vehicle. The main problem is the conflict of the damping requirements for different driving modes. On one hand, it is necessary to ensure the stability of the bogie on fast straight track and, on the other hand, it is good curving performance. The contribution will discuss the possibilities of mechatronic control of high-speed train bogies to solve this conflict. There are two ways: a control of the individual wheelsets and a control of the entire bogie. The control can be implemented by actuators, or dampers in adaptive or semi-active mode.

  • Název v anglickém jazyce

    Mechatronicaly controlles bogie of high speed train

  • Popis výsledku anglicky

    With the development of high-speed rail, the requirements for control the motion of rail vehicle bogies are increasing. The chassis setting is responsible for the safety and comfort of the vehicle. The main problem is the conflict of the damping requirements for different driving modes. On one hand, it is necessary to ensure the stability of the bogie on fast straight track and, on the other hand, it is good curving performance. The contribution will discuss the possibilities of mechatronic control of high-speed train bogies to solve this conflict. There are two ways: a control of the individual wheelsets and a control of the entire bogie. The control can be implemented by actuators, or dampers in adaptive or semi-active mode.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů