The GPS application for the control of the rail vehicle
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F14%3A39898492" target="_blank" >RIV/00216275:25510/14:39898492 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The GPS application for the control of the rail vehicle
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the control methods for routing optimization of bogie in rail track (i.e. rail channel) with the usage of GPS. Consequently the GPS information is used for determining of position and the curve radius track. These parameters are necessary for the tested control methods. For this research stage the experimental rail vehicle powered by the traction battery is also utilized. This vehicle has one bogie with independent rotating wheels driven by PMSM drives. At the present the testing control methods is always implemented to the superset control system of the experimental rail vehicle. The traction requirements and curve radius track have the affect to an algorithm of this control method. These algorithms are verified and corrected according to traction and driving characteristics. The aim of these research activities is achieving of wear reduction of wheels and rails during a run of tram vehicles without solid axles of bogies and increasing of running comfort.
Název v anglickém jazyce
The GPS application for the control of the rail vehicle
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the control methods for routing optimization of bogie in rail track (i.e. rail channel) with the usage of GPS. Consequently the GPS information is used for determining of position and the curve radius track. These parameters are necessary for the tested control methods. For this research stage the experimental rail vehicle powered by the traction battery is also utilized. This vehicle has one bogie with independent rotating wheels driven by PMSM drives. At the present the testing control methods is always implemented to the superset control system of the experimental rail vehicle. The traction requirements and curve radius track have the affect to an algorithm of this control method. These algorithms are verified and corrected according to traction and driving characteristics. The aim of these research activities is achieving of wear reduction of wheels and rails during a run of tram vehicles without solid axles of bogies and increasing of running comfort.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01030391" target="_blank" >TA01030391: Výzkum jízdních vlastností a řízení pohonů trakčních kolejových vozidel s nezávisle otáčivými koly.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2014 24th International Conference Radioelektronika
ISBN
978-1-4799-3715-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
1-4
Název nakladatele
IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
15. 4. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—