Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The GPS application for the control of the rail vehicle

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F14%3A39898492" target="_blank" >RIV/00216275:25510/14:39898492 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The GPS application for the control of the rail vehicle

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the control methods for routing optimization of bogie in rail track (i.e. rail channel) with the usage of GPS. Consequently the GPS information is used for determining of position and the curve radius track. These parameters are necessary for the tested control methods. For this research stage the experimental rail vehicle powered by the traction battery is also utilized. This vehicle has one bogie with independent rotating wheels driven by PMSM drives. At the present the testing control methods is always implemented to the superset control system of the experimental rail vehicle. The traction requirements and curve radius track have the affect to an algorithm of this control method. These algorithms are verified and corrected according to traction and driving characteristics. The aim of these research activities is achieving of wear reduction of wheels and rails during a run of tram vehicles without solid axles of bogies and increasing of running comfort.

  • Název v anglickém jazyce

    The GPS application for the control of the rail vehicle

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the control methods for routing optimization of bogie in rail track (i.e. rail channel) with the usage of GPS. Consequently the GPS information is used for determining of position and the curve radius track. These parameters are necessary for the tested control methods. For this research stage the experimental rail vehicle powered by the traction battery is also utilized. This vehicle has one bogie with independent rotating wheels driven by PMSM drives. At the present the testing control methods is always implemented to the superset control system of the experimental rail vehicle. The traction requirements and curve radius track have the affect to an algorithm of this control method. These algorithms are verified and corrected according to traction and driving characteristics. The aim of these research activities is achieving of wear reduction of wheels and rails during a run of tram vehicles without solid axles of bogies and increasing of running comfort.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA01030391" target="_blank" >TA01030391: Výzkum jízdních vlastností a řízení pohonů trakčních kolejových vozidel s nezávisle otáčivými koly.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2014 24th International Conference Radioelektronika

  • ISBN

    978-1-4799-3715-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    1-4

  • Název nakladatele

    IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    15. 4. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku