The Sophisticated Control of the Tram Bogie on Track
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F15%3A39900514" target="_blank" >RIV/00216275:25510/15:39900514 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Sophisticated Control of the Tram Bogie on Track
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the problems of routing control algorithms of new conception of tram vehicle bogie. The main goal of these research activities is wear reduction of rail wheels and tracks, reduction of traction energy losses and increasing of running comfort. The testing experimental tram vehicle with special bogie construction powered by traction battery is utilized for these purposes. This vehicle has a rotary bogie with independent rotating wheels driven by permanent magnets synchronous motors and a solid axle. The wheel forces in bogie are measured by large amounts of the various sensors placed on the testing experimental tram vehicle. Nowadays the designed control algorithms are implemented to the vehicle superset control system. The traction requirements and track characteristics have an effect to these control algorithms. This control including sophisticated routing brings other improvements which is verified and corrected according to individual traction and driving characteristics, and opens the new possibilities.
Název v anglickém jazyce
The Sophisticated Control of the Tram Bogie on Track
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the problems of routing control algorithms of new conception of tram vehicle bogie. The main goal of these research activities is wear reduction of rail wheels and tracks, reduction of traction energy losses and increasing of running comfort. The testing experimental tram vehicle with special bogie construction powered by traction battery is utilized for these purposes. This vehicle has a rotary bogie with independent rotating wheels driven by permanent magnets synchronous motors and a solid axle. The wheel forces in bogie are measured by large amounts of the various sensors placed on the testing experimental tram vehicle. Nowadays the designed control algorithms are implemented to the vehicle superset control system. The traction requirements and track characteristics have an effect to these control algorithms. This control including sophisticated routing brings other improvements which is verified and corrected according to individual traction and driving characteristics, and opens the new possibilities.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01030391" target="_blank" >TA01030391: Výzkum jízdních vlastností a řízení pohonů trakčních kolejových vozidel s nezávisle otáčivými koly.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Transport Problems
ISSN
1896-0596
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
43-51
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84942429277