The sophisticated routing control of the bogie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F14%3A39898872" target="_blank" >RIV/00216275:25510/14:39898872 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216275:25530/14:39899293
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/BEC.2014.7320599" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/BEC.2014.7320599</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/BEC.2014.7320599" target="_blank" >10.1109/BEC.2014.7320599</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The sophisticated routing control of the bogie
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the problems of improving of vehicle characteristics with the new conception of bogies. The goal of research activities is wear reduction of rail wheels and tracks, wear reduction of traction energy losses and increasing of running comfort. For this purpose the experimental rail vehicle with special construction including control algorithms for routing optimization of bogie powered by traction battery is utilized. This vehicle has a rotary bogie with independent rotating wheels driven by permanent magnets synchronous motors and a solid axle. The designed testing control is implemented to the superset control system of this experimental rail vehicle. The traction requirements and curve track radius have an effect to the control. The wheel forces in bogie are measured by large number of the tensiometric sensors and other various vehicle sensors for evaluation of testing control effect. This control including sophisticated routing is verified and corrected according to individual traction and driving characteristics.
Název v anglickém jazyce
The sophisticated routing control of the bogie
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the problems of improving of vehicle characteristics with the new conception of bogies. The goal of research activities is wear reduction of rail wheels and tracks, wear reduction of traction energy losses and increasing of running comfort. For this purpose the experimental rail vehicle with special construction including control algorithms for routing optimization of bogie powered by traction battery is utilized. This vehicle has a rotary bogie with independent rotating wheels driven by permanent magnets synchronous motors and a solid axle. The designed testing control is implemented to the superset control system of this experimental rail vehicle. The traction requirements and curve track radius have an effect to the control. The wheel forces in bogie are measured by large number of the tensiometric sensors and other various vehicle sensors for evaluation of testing control effect. This control including sophisticated routing is verified and corrected according to individual traction and driving characteristics.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01030391" target="_blank" >TA01030391: Výzkum jízdních vlastností a řízení pohonů trakčních kolejových vozidel s nezávisle otáčivými koly.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the Biennial Baltic Electronics Conference
ISBN
9781467395397
ISSN
1736-3705
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
233-236
Název nakladatele
IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Talin
Datum konání akce
6. 10. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—