Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The sophisticated routing control of the bogie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F14%3A39898872" target="_blank" >RIV/00216275:25510/14:39898872 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216275:25530/14:39899293

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/BEC.2014.7320599" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/BEC.2014.7320599</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/BEC.2014.7320599" target="_blank" >10.1109/BEC.2014.7320599</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The sophisticated routing control of the bogie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the problems of improving of vehicle characteristics with the new conception of bogies. The goal of research activities is wear reduction of rail wheels and tracks, wear reduction of traction energy losses and increasing of running comfort. For this purpose the experimental rail vehicle with special construction including control algorithms for routing optimization of bogie powered by traction battery is utilized. This vehicle has a rotary bogie with independent rotating wheels driven by permanent magnets synchronous motors and a solid axle. The designed testing control is implemented to the superset control system of this experimental rail vehicle. The traction requirements and curve track radius have an effect to the control. The wheel forces in bogie are measured by large number of the tensiometric sensors and other various vehicle sensors for evaluation of testing control effect. This control including sophisticated routing is verified and corrected according to individual traction and driving characteristics.

  • Název v anglickém jazyce

    The sophisticated routing control of the bogie

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the problems of improving of vehicle characteristics with the new conception of bogies. The goal of research activities is wear reduction of rail wheels and tracks, wear reduction of traction energy losses and increasing of running comfort. For this purpose the experimental rail vehicle with special construction including control algorithms for routing optimization of bogie powered by traction battery is utilized. This vehicle has a rotary bogie with independent rotating wheels driven by permanent magnets synchronous motors and a solid axle. The designed testing control is implemented to the superset control system of this experimental rail vehicle. The traction requirements and curve track radius have an effect to the control. The wheel forces in bogie are measured by large number of the tensiometric sensors and other various vehicle sensors for evaluation of testing control effect. This control including sophisticated routing is verified and corrected according to individual traction and driving characteristics.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA01030391" target="_blank" >TA01030391: Výzkum jízdních vlastností a řízení pohonů trakčních kolejových vozidel s nezávisle otáčivými koly.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the Biennial Baltic Electronics Conference

  • ISBN

    9781467395397

  • ISSN

    1736-3705

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    233-236

  • Název nakladatele

    IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Talin

  • Datum konání akce

    6. 10. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku