Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Very High Speed Train Transmission

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F20%3APR34181" target="_blank" >RIV/00216305:26210/20:PR34181 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/63981106:_____/18:N0000001 RIV/00216305:26210/18:PR31097

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Very High Speed Train Transmission

  • Popis výsledku v původním jazyce

    High-speed train transmission is designed as single-stage conception and is developed for connection to the powertrain. On the input side, the transmission is connected to the motor via a gear coupling. The output shaft also represents the axis of the driven wheels. The gearbox is mounted on the input shaft side to the buggy by means of a reaction rod where the safety element is also located for case of its damage. Due to the location of the gearbox, the concept is supplemented with protective covers protecting the gearbox housing from damage from, for example, flying stones. Helical gears with modified tooth microgeometry are used in the gearbox to achieve a low transmission error value. Sufficient lubrication of the gears is ensured by wiping the output wheel in oil. At the same time, it is sprayed in the gearbox and trapped in the designed oil pockets, from which the channels are subsequently transported to the bearings.

  • Název v anglickém jazyce

    Very High Speed Train Transmission

  • Popis výsledku anglicky

    High-speed train transmission is designed as single-stage conception and is developed for connection to the powertrain. On the input side, the transmission is connected to the motor via a gear coupling. The output shaft also represents the axis of the driven wheels. The gearbox is mounted on the input shaft side to the buggy by means of a reaction rod where the safety element is also located for case of its damage. Due to the location of the gearbox, the concept is supplemented with protective covers protecting the gearbox housing from damage from, for example, flying stones. Helical gears with modified tooth microgeometry are used in the gearbox to achieve a low transmission error value. Sufficient lubrication of the gears is ensured by wiping the output wheel in oil. At the same time, it is sprayed in the gearbox and trapped in the designed oil pockets, from which the channels are subsequently transported to the bearings.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>prot</sub> - Prototyp

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TH02010725" target="_blank" >TH02010725: Převodové ústrojí pro vysokorychlostní lokomotivy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    VHSG_V02

  • Číselná identifikace

    167933

  • Technické parametry

    Převodové ústrojí je navrženo pro aplikaci s elektrickou vícenásobnou jednotkou o výkonu 630 kW. Na vstupní hřídeli je dosahováno až 5729 otáček za minutu. Při návrhu je zohledněn přenášený krouticí moment, který je 1968 Nm, avšak převodovka musí krátkodobě přenést i zkratový moment, jež dosahuje až 9840 Nm. Tyto parametry umožňují vlakové soupravě dosahovat rychlosti až 396 km/h. Na převodovku jsou kladeny vysoké nároky z hlediska životnosti, jež je požadována 25 let při průměrném nájezdu 500 000 km ročně. Vzhledem k vysokým otáčkám a zatížení nejen vstupní, ale i výstupní hřídele jsou kladeny vysoké nároky na zajištění dostatečného mazání ložisek, včetně zajištění proti úniku maziva při naklonění soupravy. Vysoké zatížení je nutné zohlednit i v optimální tuhosti skříně spolu s profilem ozubení, jež se odrážejí ve vyzařovaném hluku, vibracích či v chybě převodu.

  • Ekonomické parametry

    Využití této převodovky umožní dosažení rychlosti až 396 km/h, která zajistí rychlé a pohodlné cestování na dlouhé vzdálenosti. Z hlediska návrhu byl kladen vysoký důraz na dosažení nízkých hodnot vyzařovaných vibrací a hluku, které se odrážejí nejen na zvýšení komfortu cestujících ve vlakové dopravě, ale zároveň snižují dopad na obyvatelstvo v blízkém okolí koridorů, tím se významně zvyšuje konkurenceschopnost na trhu. Prototyp zohledňuje požadavky kladené na sériovou výrobu.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    63981106

  • Název vlastníka

    IG Watteeuw ČR, s.r.o.

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem