Very High Speed Train Transmission
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F20%3APR34181" target="_blank" >RIV/00216305:26210/20:PR34181 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/63981106:_____/18:N0000001 RIV/00216305:26210/18:PR31097
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Very High Speed Train Transmission
Popis výsledku v původním jazyce
High-speed train transmission is designed as single-stage conception and is developed for connection to the powertrain. On the input side, the transmission is connected to the motor via a gear coupling. The output shaft also represents the axis of the driven wheels. The gearbox is mounted on the input shaft side to the buggy by means of a reaction rod where the safety element is also located for case of its damage. Due to the location of the gearbox, the concept is supplemented with protective covers protecting the gearbox housing from damage from, for example, flying stones. Helical gears with modified tooth microgeometry are used in the gearbox to achieve a low transmission error value. Sufficient lubrication of the gears is ensured by wiping the output wheel in oil. At the same time, it is sprayed in the gearbox and trapped in the designed oil pockets, from which the channels are subsequently transported to the bearings.
Název v anglickém jazyce
Very High Speed Train Transmission
Popis výsledku anglicky
High-speed train transmission is designed as single-stage conception and is developed for connection to the powertrain. On the input side, the transmission is connected to the motor via a gear coupling. The output shaft also represents the axis of the driven wheels. The gearbox is mounted on the input shaft side to the buggy by means of a reaction rod where the safety element is also located for case of its damage. Due to the location of the gearbox, the concept is supplemented with protective covers protecting the gearbox housing from damage from, for example, flying stones. Helical gears with modified tooth microgeometry are used in the gearbox to achieve a low transmission error value. Sufficient lubrication of the gears is ensured by wiping the output wheel in oil. At the same time, it is sprayed in the gearbox and trapped in the designed oil pockets, from which the channels are subsequently transported to the bearings.
Klasifikace
Druh
G<sub>prot</sub> - Prototyp
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TH02010725" target="_blank" >TH02010725: Převodové ústrojí pro vysokorychlostní lokomotivy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
VHSG_V02
Číselná identifikace
167933
Technické parametry
Převodové ústrojí je navrženo pro aplikaci s elektrickou vícenásobnou jednotkou o výkonu 630 kW. Na vstupní hřídeli je dosahováno až 5729 otáček za minutu. Při návrhu je zohledněn přenášený krouticí moment, který je 1968 Nm, avšak převodovka musí krátkodobě přenést i zkratový moment, jež dosahuje až 9840 Nm. Tyto parametry umožňují vlakové soupravě dosahovat rychlosti až 396 km/h. Na převodovku jsou kladeny vysoké nároky z hlediska životnosti, jež je požadována 25 let při průměrném nájezdu 500 000 km ročně. Vzhledem k vysokým otáčkám a zatížení nejen vstupní, ale i výstupní hřídele jsou kladeny vysoké nároky na zajištění dostatečného mazání ložisek, včetně zajištění proti úniku maziva při naklonění soupravy. Vysoké zatížení je nutné zohlednit i v optimální tuhosti skříně spolu s profilem ozubení, jež se odrážejí ve vyzařovaném hluku, vibracích či v chybě převodu.
Ekonomické parametry
Využití této převodovky umožní dosažení rychlosti až 396 km/h, která zajistí rychlé a pohodlné cestování na dlouhé vzdálenosti. Z hlediska návrhu byl kladen vysoký důraz na dosažení nízkých hodnot vyzařovaných vibrací a hluku, které se odrážejí nejen na zvýšení komfortu cestujících ve vlakové dopravě, ale zároveň snižují dopad na obyvatelstvo v blízkém okolí koridorů, tím se významně zvyšuje konkurenceschopnost na trhu. Prototyp zohledňuje požadavky kladené na sériovou výrobu.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
63981106
Název vlastníka
IG Watteeuw ČR, s.r.o.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—