Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Very High Speed Train Transmission

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F63981106%3A_____%2F18%3AN0000001" target="_blank" >RIV/63981106:_____/18:N0000001 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216305:26210/18:PR31097 RIV/00216305:26210/20:PR34181

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/Produkty%20VaV/2018/Prototypy/Vysokorychlostn%C3%AD%20p%C5%99evodov%C3%A9%20%C3%BAstroj%C3%AD%20-%20funk%C4%8Dn%C3%AD%20vzorek%202018.pdf" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/Produkty%20VaV/2018/Prototypy/Vysokorychlostn%C3%AD%20p%C5%99evodov%C3%A9%20%C3%BAstroj%C3%AD%20-%20funk%C4%8Dn%C3%AD%20vzorek%202018.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Very High Speed Train Transmission

  • Popis výsledku v původním jazyce

    High-speed train transmission is designed as single-stage conception and is developed for connection to the powertrain. On the input side, the transmission is connected to the motor via a gear coupling. The output shaft also represents the axis of the driven wheels. The gearbox is mounted on the input shaft side to the buggy by means of a reaction rod where the safety element is also located for case of its damage. Due to the location of the gearbox, the concept is supplemented with protective covers protecting the gearbox housing from damage from, for example, flying stones. Helical gears with modified tooth microgeometry are used in the gearbox to achieve a low transmission error value. Sufficient lubrication of the gears is ensured by wiping the output wheel in oil. At the same time, it is sprayed in the gearbox and trapped in the designed oil pockets, from which the channels are subsequently transported to the bearings.

  • Název v anglickém jazyce

    Very High Speed Train Transmission

  • Popis výsledku anglicky

    High-speed train transmission is designed as single-stage conception and is developed for connection to the powertrain. On the input side, the transmission is connected to the motor via a gear coupling. The output shaft also represents the axis of the driven wheels. The gearbox is mounted on the input shaft side to the buggy by means of a reaction rod where the safety element is also located for case of its damage. Due to the location of the gearbox, the concept is supplemented with protective covers protecting the gearbox housing from damage from, for example, flying stones. Helical gears with modified tooth microgeometry are used in the gearbox to achieve a low transmission error value. Sufficient lubrication of the gears is ensured by wiping the output wheel in oil. At the same time, it is sprayed in the gearbox and trapped in the designed oil pockets, from which the channels are subsequently transported to the bearings.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TH02010725" target="_blank" >TH02010725: Převodové ústrojí pro vysokorychlostní lokomotivy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    VHSG_V01

  • Číselná identifikace

    TH02010725-2018V002

  • Technické parametry

    Zásadní předpokládané technické parametry funkčního vzorku jsou: - Rozsah provozních vstupních otáček: 0 – 5729 min-1 - Rozsah přenášeného krouticího momentu: 0 – 1968 Nm (Zkratový moment = 9840 Nm) - Maximální rychlost servisní / konstrukční: 360 km/h – 396 km/h - Požadovaná životnost 25 let při průměrném nájezdu 500 000 km ročně

  • Ekonomické parametry

    Významné ekonomické přínosy lze očekávat až po dokončení prototypu vysokorychlostní vlakové převodovky, který bude vycházek z funkčního vzorku. Přesto pozitivní přínosy v nefinanční oblasti jsou podpora výzkumné činnosti a rozvoj odborné úrovně pracoviště. Projekt přispívá ke zlepšení životního prostředí, kdy v důsledku využití výsledků projektu dojde ke snižování vibrací a hluku, a ke zvýšení komfortu vlakové dopravy. Tyto změny se pozitivně projeví v kvalitě života okolí vlakových koridorů. Významným přínosem projektu je vznik nových pracovních míst v důsledku zvýšeného prodeje převodových ústrojí. Převodovka byla vyrobena a bude dlouhodobě testována. Zařízení je umístěno v laboratořích společnosti IG Watteeuw CR s.r.o., Vídeňská 231/130, 619 00 Brno-jih

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    63981106

  • Název vlastníka

    IG Watteeuw ČR s.r.o.

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    V - Výsledek je využíván vlastníkem

  • Požadavek na licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem

    http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/Produkty%20VaV/2018/Prototypy/Vysokorychlostn%C3%AD%20p%C5%99evodov%C3%A9%20%C3%BAstroj%C3%AD%20-%20funk%C4%8Dn%C3%AD%20vzorek%202018.pdf