Very High Speed Train Transmission
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F63981106%3A_____%2F18%3AN0000001" target="_blank" >RIV/63981106:_____/18:N0000001 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216305:26210/18:PR31097 RIV/00216305:26210/20:PR34181
Výsledek na webu
<a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/Produkty%20VaV/2018/Prototypy/Vysokorychlostn%C3%AD%20p%C5%99evodov%C3%A9%20%C3%BAstroj%C3%AD%20-%20funk%C4%8Dn%C3%AD%20vzorek%202018.pdf" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/Produkty%20VaV/2018/Prototypy/Vysokorychlostn%C3%AD%20p%C5%99evodov%C3%A9%20%C3%BAstroj%C3%AD%20-%20funk%C4%8Dn%C3%AD%20vzorek%202018.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Very High Speed Train Transmission
Popis výsledku v původním jazyce
High-speed train transmission is designed as single-stage conception and is developed for connection to the powertrain. On the input side, the transmission is connected to the motor via a gear coupling. The output shaft also represents the axis of the driven wheels. The gearbox is mounted on the input shaft side to the buggy by means of a reaction rod where the safety element is also located for case of its damage. Due to the location of the gearbox, the concept is supplemented with protective covers protecting the gearbox housing from damage from, for example, flying stones. Helical gears with modified tooth microgeometry are used in the gearbox to achieve a low transmission error value. Sufficient lubrication of the gears is ensured by wiping the output wheel in oil. At the same time, it is sprayed in the gearbox and trapped in the designed oil pockets, from which the channels are subsequently transported to the bearings.
Název v anglickém jazyce
Very High Speed Train Transmission
Popis výsledku anglicky
High-speed train transmission is designed as single-stage conception and is developed for connection to the powertrain. On the input side, the transmission is connected to the motor via a gear coupling. The output shaft also represents the axis of the driven wheels. The gearbox is mounted on the input shaft side to the buggy by means of a reaction rod where the safety element is also located for case of its damage. Due to the location of the gearbox, the concept is supplemented with protective covers protecting the gearbox housing from damage from, for example, flying stones. Helical gears with modified tooth microgeometry are used in the gearbox to achieve a low transmission error value. Sufficient lubrication of the gears is ensured by wiping the output wheel in oil. At the same time, it is sprayed in the gearbox and trapped in the designed oil pockets, from which the channels are subsequently transported to the bearings.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TH02010725" target="_blank" >TH02010725: Převodové ústrojí pro vysokorychlostní lokomotivy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
VHSG_V01
Číselná identifikace
TH02010725-2018V002
Technické parametry
Zásadní předpokládané technické parametry funkčního vzorku jsou: - Rozsah provozních vstupních otáček: 0 – 5729 min-1 - Rozsah přenášeného krouticího momentu: 0 – 1968 Nm (Zkratový moment = 9840 Nm) - Maximální rychlost servisní / konstrukční: 360 km/h – 396 km/h - Požadovaná životnost 25 let při průměrném nájezdu 500 000 km ročně
Ekonomické parametry
Významné ekonomické přínosy lze očekávat až po dokončení prototypu vysokorychlostní vlakové převodovky, který bude vycházek z funkčního vzorku. Přesto pozitivní přínosy v nefinanční oblasti jsou podpora výzkumné činnosti a rozvoj odborné úrovně pracoviště. Projekt přispívá ke zlepšení životního prostředí, kdy v důsledku využití výsledků projektu dojde ke snižování vibrací a hluku, a ke zvýšení komfortu vlakové dopravy. Tyto změny se pozitivně projeví v kvalitě života okolí vlakových koridorů. Významným přínosem projektu je vznik nových pracovních míst v důsledku zvýšeného prodeje převodových ústrojí. Převodovka byla vyrobena a bude dlouhodobě testována. Zařízení je umístěno v laboratořích společnosti IG Watteeuw CR s.r.o., Vídeňská 231/130, 619 00 Brno-jih
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
63981106
Název vlastníka
IG Watteeuw ČR s.r.o.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Požadavek na licenční poplatek
—
Adresa www stránky s výsledkem
http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/Produkty%20VaV/2018/Prototypy/Vysokorychlostn%C3%AD%20p%C5%99evodov%C3%A9%20%C3%BAstroj%C3%AD%20-%20funk%C4%8Dn%C3%AD%20vzorek%202018.pdf