Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A method of rotary engine performance prediction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F20%3APU136850" target="_blank" >RIV/00216305:26210/20:PU136850 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://sjsutst.polsl.pl/archives/2020/vol108/037_SJSUTST108_2020_Drbal.pdf" target="_blank" >http://sjsutst.polsl.pl/archives/2020/vol108/037_SJSUTST108_2020_Drbal.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.20858/sjsutst.2020.108.4" target="_blank" >10.20858/sjsutst.2020.108.4</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A method of rotary engine performance prediction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The rotary engine mainly developed for the automotive industry by the NSU corporation is currently used in unmanned aircraft, transportable generators and small watercraft. In the early stage of the engine development, the simulation of the performance characteristics is advisable. The 3D CFD engine simulation is highly expensive in terms of CPU time demand and requires a high level of optimisation to provide adequate data. This method can be used later in the development and fine engine tuning. For the design of the prototype 1D, simulation is being used as a tool to compare various designs of the engine. While the current commercially available software (GT-suite, Ricardo Wave, etc.) is being improved marginally, the functionality of the software is being tested on the piston reciprocating engines. This paper explores the possibility of the algorithms of such a software to be used on the rotary engine thermodynamic simulation and provides an approach to design a simulation model that can be solved by the so tware to predict the performance characteristics of the engine prototype.

  • Název v anglickém jazyce

    A method of rotary engine performance prediction

  • Popis výsledku anglicky

    The rotary engine mainly developed for the automotive industry by the NSU corporation is currently used in unmanned aircraft, transportable generators and small watercraft. In the early stage of the engine development, the simulation of the performance characteristics is advisable. The 3D CFD engine simulation is highly expensive in terms of CPU time demand and requires a high level of optimisation to provide adequate data. This method can be used later in the development and fine engine tuning. For the design of the prototype 1D, simulation is being used as a tool to compare various designs of the engine. While the current commercially available software (GT-suite, Ricardo Wave, etc.) is being improved marginally, the functionality of the software is being tested on the piston reciprocating engines. This paper explores the possibility of the algorithms of such a software to be used on the rotary engine thermodynamic simulation and provides an approach to design a simulation model that can be solved by the so tware to predict the performance characteristics of the engine prototype.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientific Journal of Silesian University of Technology. Series Transport

  • ISSN

    0209-3324

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    108

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    37-43

  • Kód UT WoS článku

    000546568200004

  • EID výsledku v databázi Scopus