Dynamic load of the carrying structure of an articulated wagon with new draft gear concepts
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F20%3APU137528" target="_blank" >RIV/00216305:26210/20:PU137528 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.jvejournals.com/article/21591" target="_blank" >https://www.jvejournals.com/article/21591</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21595/vp.2020.21591" target="_blank" >10.21595/vp.2020.21591</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Dynamic load of the carrying structure of an articulated wagon with new draft gear concepts
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with a new draft gear concept proposed by the authors to reduce the dynamic load of wagons in operational modes. The peculiarity of the concept is transformation of the kinetic impact energy into the work of viscous resistance forces when the viscous fluid passes through the throttle openings of the piston. The concept can be introduced for the wagons, in which centre sills of the frames are of closed sections. The mathematic modelling was conducted for the dynamic load of articulated wagons with consideration of the draft gear concept. It was established that the use of the draft gear concept can lower the dynamic load of wagons by about 10 %. The research will encourage engineers to design modern structures of rolling stock units and increase their operational efficiency.
Název v anglickém jazyce
Dynamic load of the carrying structure of an articulated wagon with new draft gear concepts
Popis výsledku anglicky
The article deals with a new draft gear concept proposed by the authors to reduce the dynamic load of wagons in operational modes. The peculiarity of the concept is transformation of the kinetic impact energy into the work of viscous resistance forces when the viscous fluid passes through the throttle openings of the piston. The concept can be introduced for the wagons, in which centre sills of the frames are of closed sections. The mathematic modelling was conducted for the dynamic load of articulated wagons with consideration of the draft gear concept. It was established that the use of the draft gear concept can lower the dynamic load of wagons by about 10 %. The research will encourage engineers to design modern structures of rolling stock units and increase their operational efficiency.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vibroengineering Procedia
ISBN
—
ISSN
2345-0533
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
84-89
Název nakladatele
JVE International
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Timisoara
Datum konání akce
19. 10. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—