Benefit of New EASA Part M-Light
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F20%3APU139419" target="_blank" >RIV/00216305:26210/20:PU139419 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/xpl/conhome/9290777/proceeding?pageNumber=2" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/xpl/conhome/9290777/proceeding?pageNumber=2</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.23919/NTCA50409.2020.9291217" target="_blank" >10.23919/NTCA50409.2020.9291217</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Benefit of New EASA Part M-Light
Popis výsledku v původním jazyce
The article discusses the potential benefits of the new EASA regulation - Part M Light, which entered into force on March 24, 2020. This regulation is intended to simplify the administration and some processes in General Aviation maintenance. A positive attitude of the national aviation authorities is essential to achieve the positive benefits of the new regulation. The reactions of some national aviation authorities follows concern about the possible impact on safety, so the article a comparison of safety performance between categories GA and ultralight planes that have the minimum of maintenance requirements. A special attention is focused on the powerplant, which has a major safety impact.
Název v anglickém jazyce
Benefit of New EASA Part M-Light
Popis výsledku anglicky
The article discusses the potential benefits of the new EASA regulation - Part M Light, which entered into force on March 24, 2020. This regulation is intended to simplify the administration and some processes in General Aviation maintenance. A positive attitude of the national aviation authorities is essential to achieve the positive benefits of the new regulation. The reactions of some national aviation authorities follows concern about the possible impact on safety, so the article a comparison of safety performance between categories GA and ultralight planes that have the minimum of maintenance requirements. A special attention is focused on the powerplant, which has a major safety impact.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_019%2F0000826" target="_blank" >EF16_019/0000826: Centrum pokročilých leteckých technologií</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
New Trends in Civil Aviation, PROCEEDINGS OF THE 22ND INTERNATIONAL CONFERENCE ON NEW TRENDS IN CIVIL AVIATION 2020, NOVEMBER 23-24, 2020 PRAGUE, CZECH REPUBLIC
ISBN
978-80-01-06726-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
147
Strana od-do
69-75
Název nakladatele
IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)
Místo vydání
neuveden
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
23. 11. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—