Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Case study of liquid cooling of automotive headlights with hollow fiber heat exchanger

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F21%3APU142438" target="_blank" >RIV/00216305:26210/21:PU142438 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2214157X21008522" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2214157X21008522</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.csite.2021.101689" target="_blank" >10.1016/j.csite.2021.101689</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Case study of liquid cooling of automotive headlights with hollow fiber heat exchanger

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Thermal performance of small liquid cooling systems based on polymeric hollow fibers was experimentally studied for the cooling of automotive lighting components integrated with high power Light Emitting Diodes (LEDs). Firstly, the tests with control electric heaters on a printed circuit board (PCB) were performed to precisely measure the thermal performance. The cooling effect of liquid cooling system installed on the PCB board of Skoda Octavia 4 (SK38) and Skoda Enyaq (SK316) was tested as the second step. Results of the testing show that the proposed plastic radiators ensure efficient and uniform cooling of the PCBs and keep the LEDs operation temperature much below the recommended 110 ◦C. As the heat generation is relatively small for liquid cooling (tens of watts), there is only 3–10 l/h flow rate of coolant needed, allowing to operate the plastic radiator with low velocity and pressure drops (below 1 kPa). Additionally, apart from excellent cooling, the tested polymeric radiators are about ten times lighter than their aluminium passive finned competitors.

  • Název v anglickém jazyce

    Case study of liquid cooling of automotive headlights with hollow fiber heat exchanger

  • Popis výsledku anglicky

    Thermal performance of small liquid cooling systems based on polymeric hollow fibers was experimentally studied for the cooling of automotive lighting components integrated with high power Light Emitting Diodes (LEDs). Firstly, the tests with control electric heaters on a printed circuit board (PCB) were performed to precisely measure the thermal performance. The cooling effect of liquid cooling system installed on the PCB board of Skoda Octavia 4 (SK38) and Skoda Enyaq (SK316) was tested as the second step. Results of the testing show that the proposed plastic radiators ensure efficient and uniform cooling of the PCBs and keep the LEDs operation temperature much below the recommended 110 ◦C. As the heat generation is relatively small for liquid cooling (tens of watts), there is only 3–10 l/h flow rate of coolant needed, allowing to operate the plastic radiator with low velocity and pressure drops (below 1 kPa). Additionally, apart from excellent cooling, the tested polymeric radiators are about ten times lighter than their aluminium passive finned competitors.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20303 - Thermodynamics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF19_073%2F0016948" target="_blank" >EF19_073/0016948: Kvalitní interní granty VUT</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Case Studies in Thermal Engineering

  • ISSN

    2214-157X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    28

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    101689-101689

  • Kód UT WoS článku

    000758795900035

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85120630980