Liquid cooling of LED car headlamps using polymeric hollow fibers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F22%3APU144570" target="_blank" >RIV/00216305:26210/22:PU144570 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.engmech.cz/im/proceedings/show_p/2022/265" target="_blank" >https://www.engmech.cz/im/proceedings/show_p/2022/265</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21495/51-2-265" target="_blank" >10.21495/51-2-265</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Liquid cooling of LED car headlamps using polymeric hollow fibers
Popis výsledku v původním jazyce
Thermal management of high-power Light Emitting Diodes (LED) car headlamp is important because high temperatures decrease life span of LEDs significantly. Polymeric hollow fibers of a small diameter (approx. 1 mm) were used to create a compact liquid cooling systems of LED car headlights. The cooling performance of liquid cooling system installed on the headlight Printed Circuit Board (PCB) of Skoda Octavia and Skoda Enyaq was tested. Results of the testing show that the proposed plastic radiators ensure efficient and uniform cooling of the PCBs and keep the LEDs operation temperature much below the recommended 110°C. As the heat generation is relatively small for liquid cooling (tens of watts), there is only 3-10 l/hour flow rate of coolant needed, allowing to operate the plastic radiator with low velocity and pressure drops (below 1kPa).
Název v anglickém jazyce
Liquid cooling of LED car headlamps using polymeric hollow fibers
Popis výsledku anglicky
Thermal management of high-power Light Emitting Diodes (LED) car headlamp is important because high temperatures decrease life span of LEDs significantly. Polymeric hollow fibers of a small diameter (approx. 1 mm) were used to create a compact liquid cooling systems of LED car headlights. The cooling performance of liquid cooling system installed on the headlight Printed Circuit Board (PCB) of Skoda Octavia and Skoda Enyaq was tested. Results of the testing show that the proposed plastic radiators ensure efficient and uniform cooling of the PCBs and keep the LEDs operation temperature much below the recommended 110°C. As the heat generation is relatively small for liquid cooling (tens of watts), there is only 3-10 l/hour flow rate of coolant needed, allowing to operate the plastic radiator with low velocity and pressure drops (below 1kPa).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20303 - Thermodynamics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TH04010031" target="_blank" >TH04010031: Tepelné výměníky s dutými polymerními vlákny pro automobilový průmysl</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ENGINEERING MECHANICS 2022, 27/28th INTERNATIONAL CONFERENCE, May 9 – 12, 2022, Milovy, Czech Republic
ISBN
978-80-86246-48-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
265-268
Název nakladatele
Institute of Theoretical and Applied Mechanics of the Cech Academy of Sciences
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Milovy, Czech Republic
Datum konání akce
9. 5. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—