Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kinetic Electromagnetic Energy Harvester for Railway Applications-Development and Test with Wireless Sensor

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F22%3APU143892" target="_blank" >RIV/00216305:26210/22:PU143892 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/1424-8220/22/3/905" target="_blank" >https://www.mdpi.com/1424-8220/22/3/905</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/s22030905" target="_blank" >10.3390/s22030905</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Kinetic Electromagnetic Energy Harvester for Railway Applications-Development and Test with Wireless Sensor

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with a development and lab testing of energy harvesting technology for autonomous sensing in railway applications. Moving trains are subjected to high levels of vibrations and rail deformations that could be converted via energy harvesting into useful electricity. Modern maintenance solutions of a rail trackside typically consist of a large number of integrated sensing systems, which greatly benefit from autonomous source of energy. Although the amount of energy provided by conventional energy harvesting devices is usually only around several milliwatts, it is sufficient as a source of electrical power for low power sensing devices. The main aim of this paper is to design and test a kinetic electromagnetic energy harvesting system that could use energy from a passing train to deliver sufficient electrical power for sensing nodes. Measured mechanical vibrations of regional and express trains were used in laboratory testing of the developed energy harvesting device with an integrated resistive load and wireless transmission system, and based on these tests the proposed technology shows a high potential for railway applications.

  • Název v anglickém jazyce

    Kinetic Electromagnetic Energy Harvester for Railway Applications-Development and Test with Wireless Sensor

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with a development and lab testing of energy harvesting technology for autonomous sensing in railway applications. Moving trains are subjected to high levels of vibrations and rail deformations that could be converted via energy harvesting into useful electricity. Modern maintenance solutions of a rail trackside typically consist of a large number of integrated sensing systems, which greatly benefit from autonomous source of energy. Although the amount of energy provided by conventional energy harvesting devices is usually only around several milliwatts, it is sufficient as a source of electrical power for low power sensing devices. The main aim of this paper is to design and test a kinetic electromagnetic energy harvesting system that could use energy from a passing train to deliver sufficient electrical power for sensing nodes. Measured mechanical vibrations of regional and express trains were used in laboratory testing of the developed energy harvesting device with an integrated resistive load and wireless transmission system, and based on these tests the proposed technology shows a high potential for railway applications.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    21101 - Food and beverages

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA19-17457S" target="_blank" >GA19-17457S: Výroba a analýza flexibilních piezoelektrických vrstev pro chytré strojírenství</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    SENSORS

  • ISSN

    1424-8220

  • e-ISSN

    1424-3210

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    1-19

  • Kód UT WoS článku

    000756267200001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85123364437