Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experimental Evaluation of Modified Groundhook Car Suspension with Fast Magnetorheological Damper

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F22%3APU146373" target="_blank" >RIV/00216305:26210/22:PU146373 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2076-0825/11/12/354" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2076-0825/11/12/354</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/act11120354" target="_blank" >10.3390/act11120354</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Experimental Evaluation of Modified Groundhook Car Suspension with Fast Magnetorheological Damper

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The car suspension setting is always a trade-off between comfort and handling. The semi-active damper system seems to be an option for reducing the compromise between the two demands. This paper deals with the effect of the magnetorheological damper setting on a car’s suspension performance, especially tire grip, which was directly measured. A unique test rig was developed, and an experimental trolley with a fast magnetorheological damper (response time of 3 ms) was used in the paper. The damper was controlled by a modified Groundhook algorithm. Compared with the passive regime, the experiments showed a 30% improvement when using the Groundhook algorithm and when the damper was adequately set. The experiments proved the trends that were set by simulations.

  • Název v anglickém jazyce

    Experimental Evaluation of Modified Groundhook Car Suspension with Fast Magnetorheological Damper

  • Popis výsledku anglicky

    The car suspension setting is always a trade-off between comfort and handling. The semi-active damper system seems to be an option for reducing the compromise between the two demands. This paper deals with the effect of the magnetorheological damper setting on a car’s suspension performance, especially tire grip, which was directly measured. A unique test rig was developed, and an experimental trolley with a fast magnetorheological damper (response time of 3 ms) was used in the paper. The damper was controlled by a modified Groundhook algorithm. Compared with the passive regime, the experiments showed a 30% improvement when using the Groundhook algorithm and when the damper was adequately set. The experiments proved the trends that were set by simulations.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20204 - Robotics and automatic control

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF19_073%2F0016948" target="_blank" >EF19_073/0016948: Kvalitní interní granty VUT</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Actuators

  • ISSN

    2076-0825

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    1-14

  • Kód UT WoS článku

    000902011900001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85144675934