Experimental evaluation of MR damper time response on modified Groundhook algorithm efficiency
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F14%3APU109220" target="_blank" >RIV/00216305:26210/14:PU109220 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Experimental evaluation of MR damper time response on modified Groundhook algorithm efficiency
Popis výsledku v původním jazyce
Semiactive algorithms have great potential in improving car suspension. One of the damper types with adjustable characteristics, which seems to be suitable for semi-active car suspension, is the magnetorheological damper. Such control algorithms requirethe ability to switch damping characteristics within one stroke. Time response of car MR dampers is in the range of tens of milliseconds. Although the time response is often ignored in semiactive algorithm simulations, it can influence the suspension efficiency in real systems. The influence of MR damper time response on the modified groundhook algorithm was simulated on quarter-car suspension model and verified on an experimental trolley. Results show that ignoring time response of MR damper during design of the semiactive suspension can reduce overall suspension quality of a real system.
Název v anglickém jazyce
Experimental evaluation of MR damper time response on modified Groundhook algorithm efficiency
Popis výsledku anglicky
Semiactive algorithms have great potential in improving car suspension. One of the damper types with adjustable characteristics, which seems to be suitable for semi-active car suspension, is the magnetorheological damper. Such control algorithms requirethe ability to switch damping characteristics within one stroke. Time response of car MR dampers is in the range of tens of milliseconds. Although the time response is often ignored in semiactive algorithm simulations, it can influence the suspension efficiency in real systems. The influence of MR damper time response on the modified groundhook algorithm was simulated on quarter-car suspension model and verified on an experimental trolley. Results show that ignoring time response of MR damper during design of the semiactive suspension can reduce overall suspension quality of a real system.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JQ - Strojní zařízení a nástroje
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Engineering Mechanics 2014
ISBN
978-80-214-4871-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
600-603
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Svratka
Datum konání akce
12. 5. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—