Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

METODIKA OVĚŘENÍ NASTAVENÍ PROSTŘEDÍ V KABINĚ PRO OBJEKTIVNÍ URČENÍ SPOTŘEBY ENERGIE HVAC BĚHEM WLTP CYKLU

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F22%3APU147626" target="_blank" >RIV/00216305:26210/22:PU147626 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    METODIKA OVĚŘENÍ NASTAVENÍ PROSTŘEDÍ V KABINĚ PRO OBJEKTIVNÍ URČENÍ SPOTŘEBY ENERGIE HVAC BĚHEM WLTP CYKLU

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Byl proveden test spotřeby energie HVAC podle postupu WLTC. Cílem bylo změřit ekvivalentní teplotu (tepelný pocit a komfort) v kabinách různých vozidel při použití standardního režimu nastavení HVAC "AUTO 22". Doba trvání testu byla 1 hodina, přičemž podmínky byly zimní: -°C, 0 W/m2, letní podmínky: +30 °C, 800 W/m2 , relativní vlhkost vzduchu 50 %. Pro optimální úroveň tepelného pocitu a komfortu v zimních podmínkách postačuje pro většinu modelů nastavení HVAC na AUTO 22, ale pro některé BEV pak bylo nutné nastavení AUTO 24 (+2 stupně v nastavení regulace HVAC). Výsledky letních testů odhalily některé aspekty umístění nových vývodů HVAC a údaje související s energetickou účinností tepelného čerpadla s chladivem CO2. Dále bylo cílem bylo změřit tepelnou pohodu (a tepelný pocit) v kabinách různých vozidel při použití standardního režimu nastavení HVAC "AUTO 22" v reálném prostředí a okruhu RDE. Všechny čtyři vozy poskytovaly optimální úroveň tepelného pocitu a komfortu v letních podmínkách a nastavení

  • Název v anglickém jazyce

    Methodology for check of the cabin environment setting for objective estimation of HVAC energy consumption during WLTP cycle

  • Popis výsledku anglicky

    The HVAC energy consumption test was performed according to the WLTC procedure. The aim was to measure the equivalent temperature (thermal sensation and comfort) in the cabins of different vehicles using the standard HVAC setting mode "AUTO 22". The duration of the test was 1 hour, with winter conditions: -°C, 0 W/m2 , summer conditions: +30°C, 800 W/m2 , relative humidity 50%. For an optimal level of thermal sensation and comfort in winter conditions, an HVAC setting of AUTO 22 is sufficient for most models, but for some BEVs an AUTO 24 setting (+2 degrees in the HVAC control setting) was then required. The summer test results revealed some aspects of the new HVAC outlet locations and data related to the energy efficiency of the CO2 refrigerant heat pump. Furthermore, the aim was to measure the thermal comfort (and thermal sensation) in the cabins of the different vehicles using the standard HVAC setting mode "AUTO 22" in a real environment and RDE circuit. All four vehicles provided optimum level

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20303 - Thermodynamics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TN01000026" target="_blank" >TN01000026: Národní centrum kompetence Josefa Božka pro pozemní dopravní prostředky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů