METODIKA OVĚŘENÍ NASTAVENÍ PROSTŘEDÍ V KABINĚ PRO OBJEKTIVNÍ URČENÍ SPOTŘEBY ENERGIE HVAC BĚHEM WLTP CYKLU
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F22%3APU147626" target="_blank" >RIV/00216305:26210/22:PU147626 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
METODIKA OVĚŘENÍ NASTAVENÍ PROSTŘEDÍ V KABINĚ PRO OBJEKTIVNÍ URČENÍ SPOTŘEBY ENERGIE HVAC BĚHEM WLTP CYKLU
Popis výsledku v původním jazyce
Byl proveden test spotřeby energie HVAC podle postupu WLTC. Cílem bylo změřit ekvivalentní teplotu (tepelný pocit a komfort) v kabinách různých vozidel při použití standardního režimu nastavení HVAC "AUTO 22". Doba trvání testu byla 1 hodina, přičemž podmínky byly zimní: -°C, 0 W/m2, letní podmínky: +30 °C, 800 W/m2 , relativní vlhkost vzduchu 50 %. Pro optimální úroveň tepelného pocitu a komfortu v zimních podmínkách postačuje pro většinu modelů nastavení HVAC na AUTO 22, ale pro některé BEV pak bylo nutné nastavení AUTO 24 (+2 stupně v nastavení regulace HVAC). Výsledky letních testů odhalily některé aspekty umístění nových vývodů HVAC a údaje související s energetickou účinností tepelného čerpadla s chladivem CO2. Dále bylo cílem bylo změřit tepelnou pohodu (a tepelný pocit) v kabinách různých vozidel při použití standardního režimu nastavení HVAC "AUTO 22" v reálném prostředí a okruhu RDE. Všechny čtyři vozy poskytovaly optimální úroveň tepelného pocitu a komfortu v letních podmínkách a nastavení
Název v anglickém jazyce
Methodology for check of the cabin environment setting for objective estimation of HVAC energy consumption during WLTP cycle
Popis výsledku anglicky
The HVAC energy consumption test was performed according to the WLTC procedure. The aim was to measure the equivalent temperature (thermal sensation and comfort) in the cabins of different vehicles using the standard HVAC setting mode "AUTO 22". The duration of the test was 1 hour, with winter conditions: -°C, 0 W/m2 , summer conditions: +30°C, 800 W/m2 , relative humidity 50%. For an optimal level of thermal sensation and comfort in winter conditions, an HVAC setting of AUTO 22 is sufficient for most models, but for some BEVs an AUTO 24 setting (+2 degrees in the HVAC control setting) was then required. The summer test results revealed some aspects of the new HVAC outlet locations and data related to the energy efficiency of the CO2 refrigerant heat pump. Furthermore, the aim was to measure the thermal comfort (and thermal sensation) in the cabins of the different vehicles using the standard HVAC setting mode "AUTO 22" in a real environment and RDE circuit. All four vehicles provided optimum level
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20303 - Thermodynamics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TN01000026" target="_blank" >TN01000026: Národní centrum kompetence Josefa Božka pro pozemní dopravní prostředky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů